Hallo,
Sinds enige tijd heb ik een olietemperatuurmeter van de versnellingsbak ingebouwd in mijn 190D. Nu viel mij een paar weken geleden in Noorwegen en Zweden al op dat de temperatuur met volle bepakking in de Bergen vrij hoog werd. Nu in Oostenrijk, Italië, Slovenië en Kroatië zie ik dit ook weer terugkomen.
Ik vroeg mij dan ook af of er iemand een extra oliekoeler voor de de bak heeft bijgebouwd en wat zijn ervaring hiermee is. Is er een thermostaat die de flow naar de originele koeler regelt voorzien in de bak? Of zal ik deze zelf moeten plaatsen? Ik wil natuurlijk voorkomen dat de bak niet meer op bedrijfstemperatuur komt onder normale omstandigheden en ben een beetje huiverig om een extra koeler zonder thermostaat te plaatsen in serie met de originele koeler.
Het gaat zich overigens om een normale 2.0L diesel automaat met een 722.414 bak (2.5D bak)
Alvast bedankt,
Groeten,
Maikel