[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Bijplaatsen oliekoeler automatische versnellingsbak. : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 28 maart 2024, 13:00

Bijplaatsen oliekoeler automatische versnellingsbak.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Bijplaatsen oliekoeler automatische versnellingsbak.

Berichtdoor ScareMercy » 08 aug 2017, 20:42

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik een olietemperatuurmeter van de versnellingsbak ingebouwd in mijn 190D. Nu viel mij een paar weken geleden in Noorwegen en Zweden al op dat de temperatuur met volle bepakking in de Bergen vrij hoog werd. Nu in Oostenrijk, Italië, Slovenië en Kroatië zie ik dit ook weer terugkomen.

Ik vroeg mij dan ook af of er iemand een extra oliekoeler voor de de bak heeft bijgebouwd en wat zijn ervaring hiermee is. Is er een thermostaat die de flow naar de originele koeler regelt voorzien in de bak? Of zal ik deze zelf moeten plaatsen? Ik wil natuurlijk voorkomen dat de bak niet meer op bedrijfstemperatuur komt onder normale omstandigheden en ben een beetje huiverig om een extra koeler zonder thermostaat te plaatsen in serie met de originele koeler.

Het gaat zich overigens om een normale 2.0L diesel automaat met een 722.414 bak (2.5D bak)

Alvast bedankt,

Groeten,
Maikel
"Wennst den Baum siehst, in den du rein fährst, hast untersteuern.
Wennst ihn nur hörst, hast übersteuern"
ScareMercy
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 167
Geregistreerd: 18 sep 2012, 18:17
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Bijplaatsen oliekoeler automatische versnellingsbak.

Berichtdoor Hakie » 09 aug 2017, 11:24

Niet dat ik je kan adviseren, maar de eerste vraag die bij me opkomt is: Hoe hoog wordt de temperatuur dan op z'n hoogst en hoe lang houdt deze temperatuur maximaal aan?
Op mijn 400E zit af fabriek een oliekoeler terwijl de modellen voor de Amerikaanse markt juist zonder werden geleverd. Het is dus inderdaad goed je af te vragen of al dat werk om extra in te bouwen echt nodig is.
HR Brigade
Avatar gebruiker
Hakie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1946
Geregistreerd: 02 sep 2012, 20:41
Woonplaats: Amstelhoek
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Bijplaatsen oliekoeler automatische versnellingsbak.

Berichtdoor ScareMercy » 09 aug 2017, 12:25

Momenteel meet ik als ik echt goed mijn best doe 115°C in de carterpan. Dus bij het langdurig beklimmen van de Bergen bij 35°C in het dal. Dit betekent dat de bak zelf nog warmer wordt. Dit is wel zonder aanhangwagen, maar wel met (misschien wel meer dan) maximale bepakking en fietsendrager.

Voor de nabije toekomst heb ik wel een STT turboset liggen die ik wil plaatsen, net als op mijn andere 190D. Dit betekent natuurlijk nog meer warmte. Gezien ik deze auto voornamelijk voor bergritten in de zomer aan het opbouwen ben ben ik in dubio over een extra koeler.
"Wennst den Baum siehst, in den du rein fährst, hast untersteuern.
Wennst ihn nur hörst, hast übersteuern"
ScareMercy
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 167
Geregistreerd: 18 sep 2012, 18:17
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten