Heb de hele wereld afgestruind maar de "Abdichtschiene", de afdichtstrips die aan de zijkant van het schuifdak zitten zijn niet meer te krijgen. Over en uit. Bij mij zijn ze totaal verteerd, dus we moeten iets anders verzinnen:
Het volgende is goed te doen en kan een keurige vernieuwing opleveren. Schroeven losnemen en strip verwijderen.
Dan met Stanley mes de resten van de stof en de kit van het bovenste, beklede, deel verwijderen. Ik heb eerst in de lengte goed ingesneden en daarna vanaf de bovenkant stukje voor stukje weggehaald. Uiteindelijk heb je dan een kale strip. Ga 'm eerst ontroesten en conserveren. Dan neem ik een lederen strip van 23mm breed die ik dan met een goede kit over de hele lengte weer er op lijm. De kier van schuifdak/dak is bij mij een krappe 4mm. Het materiaal moet dus dunner zijn dan 2mm, ongeveer 1,75 zodat het bovenste deel niet te veel frictie geeft. Het komt ook iets bol te staan waardoor het goed afdicht. Ik heb een paar plaatjes gemaakt die het idee weergeven. Is zeer goed te doen en gaat er weer als nieuw uit zien.
Hartelijke groet uit Rotterdam!
Rob.