Het is nu 01 mei 2025, 13:44
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door Velden1 » 01 apr 2017, 07:06
Zit er veel verschil in een 2.0-2.3.
Ikzelf kom niet veel verder dan de cilinder/zuiger combinatie?!
Ofwel, is het dan gemakkelijk van de 2.0 een 2.3 te maken. Of komt er nog heel wat meer bij kijken....
Gr, Ed
-
Velden1
-
door W201Class » 01 apr 2017, 09:12
Naar mijn weten is de cilinderkop ook anders. De 1.8 en 2.0 delen wel hetzelfde cilinderkop maar verschillen in de onderblok.
-

W201Class
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1342
- Geregistreerd: 03 apr 2012, 18:28
- Woonplaats: Omg. 's-Hertogenbosch
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Prometheus » 03 apr 2017, 11:18
Verschil tussen 2.0 en 2.3 is idd de boring en dus ook de cilinderkop. Bovendien is de nokkenas anders, de kleppen, de koelwaterkanalen en de uitlaatpoorten en derhalve ook het uitlaatspruitstuk. Van een 2.0 een 2.3 maken is schier onmogelijk

"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is en "
HR brigade
-

Prometheus
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1342
- Geregistreerd: 13 feb 2012, 13:46
- Woonplaats: Hoorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
-
door Velden1 » 03 apr 2017, 17:22
Duidelijke taal.
Dank je!
-
Velden1
-
Keer terug naar Techniek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten