Ik zie vanuit de zijweg waarvoor ik moest wachten een politieauto aankomen rijden die afsloeg in mijn richting. Op dat moment realiseer ik me dat ik mijn gordel niet om heb en klik mijn gordel vast. Geen punt, ik stond toch nog stil.
Even later springt het licht op groen en ik kan gaan rijden.
een paar straten verder rijdt ineens de patrouillewagen achter mij en ik zie STOP POLITIE

Agent: "Goedendag meneer, ik zag dat u geen gordel droeg, rijbewijs alstublieft"
Ik geef rijbewijs: "Klopt meneer, maar toen stond ik nog stil voor het stoplicht en ik deed mijn gordel gelijk om"
Agent: "Nee meneer, ik heb u zien rijden zonder gordel"
Ik: "Dat kan helemaal niet want u kwam uit de zijweg toen ik voor het rood licht stond te wachten, toen stond ik stil"
Agent: "Nee meneer ik heb u zien rijden, uw wielen bewogen"
Ik: "nou moet het niet gekker worden u staat hier glashard tegen mij te liegen, kunt u uw collega er even bij roepen? Ik ga dit aanvechten!"
Agent geeft mijn rijbewijs terug en zegt mij: "U kunt het verbaal binnen twee weken tegemoet zien"
En stapt weer in zijn patrouillewagen..........
WTF?

Nou heb ik gelijk eea nagekeken maar ze mogen tegenwoordig zelfs een boete voor de gordel uitdelen als je stil staat met draaiende motor dus aanvechten heeft ook al geen zin..
€140,- naar de staatskas
De politie is je beste vriend... NOT!