[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor loopt slecht bij CO <4.5 : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 18:15

Motor loopt slecht bij CO <4.5

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motor loopt slecht bij CO <4.5

Berichtdoor RickLankheet » 10 jun 2016, 17:53

Dag allemaal,

Als eerste vandaag zonder afkeurpunten door de APK gekomen :)
Opmerking van de keurmeester was: De auto loopt niet/nauwlijks wanneer het CO op de juiste waarde zit.(0.5)
Dit vermoedde ik zelf ook al, aangezien hij naar onverbrande benzine ruikt wanneer die stationair loopt, en hij slecht op het gas reageert. Het probleem is nu dat hij niet wil lopen als het CO laag staat, alleen wanneer het hoog staat(>4.5). Ik rijd af en toe met de auto, en heb er verder geen problemen mee want hij slaat niet af of rijd niet slecht. Voordat ik naar een garage ga om hem door te laten kijken zou ik graag zelf willen weten waar het aan kan liggen.
Onderdelen die al vervangen zijn:
-Bougies
-Bougiekabels
-Rotor
-Verdeelkap
-Luchtmassa potmeter.
Verder:
-Stappenmotor gereinigd.
-Microswitch gereinigd.

Wat ik morgen zelf eerst wil proberen is om te kijken met remmenreiniger of hij valse lucht trekt. Wat zou dit probleem nog meer kunnen verklaren?

Met vriendelijke groet,

Rick Lankheet
RickLankheet
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Motor loopt slecht bij CO <4.5

Berichtdoor Krikkie16V » 10 jun 2016, 20:33

Heeft m een kat?
Krikkie16V
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Motor loopt slecht bij CO <4.5

Berichtdoor Hakie » 11 jun 2016, 08:54

Kan een kapotte lambdasonde zijn, als je die hebt..
HR Brigade
Hakie
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek W201