Na 17 jaar zonder (eigen) auto moest ik er ivm werk/prive redenen toch aan geloven, ik moest op zoek naar een goedkope, maar een redelijk betrouwbaar karretje met 4 wielen. Vroeger reed, racete en kluste ik aan klassieke Alfa's, mijn hart lag daar en ik zocht aanvankelijk in het grote aanbod 156/159's, maar het besef dat voor mijn behoefte (ik wil er geen buil aan vallen) ik toch iets stevigers nodig had, leidde me snel naar de reputatie van de "over-engineered" 190. Ik hou van cleane, orginele auto's, zonder after-market dingen en andere (persoonlijk getinte) upgrades. Het toeval wilde dat een vriend in Amsterdam mijn FB-bericht over dit besluit las en hij had net zijn 190 op Marktplaats gezet. Hij liet me hem een week proefrijden, ik heb hem bij de garage laten checken ("Dat is een harde 190") en de deal was daarna snel gemaakt.
Dus bij deze: mijn geheel originele, witte, zoef-mobiel. Mercedes-Benz 190E 2.0 Automatik uit 1991. Hij is de eerste 12 jaar van zijn leven in Egypte rondgereden en in 2003 geimporteerd. 252.000 km. Ik ben er inmiddels achter dat ie in de e-stand, met vooral korte ritjes (buiten snelweg), 1 op 11 rijdt. Lijkt me legit. Het enige wat ik, voordat iets anders nodig is, nog wil doen is een poetsmachine loslaten voor de zwarte smeervlekjes. Dan: 'niks meer aan doen'

.