[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor houdt in : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 20:17

Motor houdt in

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motor houdt in

Berichtdoor DvdH123 » 21 maart 2016, 08:56

Hallo forumleden,

Ik heb een probleempje met mijn W201 2.6l uit 1987 en ik heb niet echt een idee meer waar ik het moet zoeken. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!!

Zoals de titel al zegt, de motor houdt in, het vreemde is alleen dat hij het de ene keer wel heeft en de andere keer niet. Helaas de laatste tijd wel steeds vaker, ik kan er niet echt normaal meer mee rijden.
Stationair loopt hij ook niet erg lekker, hij drijgt soms ook af te slaan.
Wanneer ik op wil trekken op een normale manier, dan houdt de motor in... Stijgt wel in toeren als ik het pedaal niet te ver indruk, maar versnelt niet echt. Als ik dan het gaspedaal helemaal intrap doet hij het ineens wel.
Het komt ook voor als ik met een constante snelheid rijd, op enig moment merk je dat hij begint te schutteren/stotteren, en als je dan weer het gaspedaal vol intrapt dan heeft hij op dat moment het verschijnsel niet en trekt hij gewoon op.

Ik heb zelf de bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor en bobine vervangen. Helaas zonder resultaat :(.
Ik heb nog op internet gekeken naar andere mogelijke oplossingen, toen las ik iets over het benzine filter. Nou moet ik zeggen dat de auto ook veel naar benzine ruikt, maar het benzine filter heb ik een jaar geleden ook nog vervangen. Die zal toch niet zo snel weer dicht zitten?

Ik kijk uit naar jullie reacties!!

Met vriendelijke groet,
Dennis
DvdH123
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Motor houdt in

Berichtdoor DvdH123 » 21 maart 2016, 14:46

Bedankt voor al je suggesties! Ik ga dat binnenkort allemaal nalopen.
DvdH123
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek W201