Hallo,
Ik ben samen met mijn zoon liefhebber van de (semie) klassieke Mercedessen en we hebben er dan ook een paar. Inmiddels heb ik mijn zoon met het ster-virus aangestoken en hij heeft nu sinds een jaar of wat een W123 230TE. Nu zitten we te denken om er een W201 bij te kopen. Met z'n tweeën hebben we dan een W123 230TE, een W123 280TE, een W123 280E, een W123 280 en een W124 230TE. Een W201 is dan ook een mooie aanvulling.
Vandaar dat ik maar vast een account heb aangemaakt omdat ik inmiddels van de verschillende forums hier weet dat elke W-ster zijn eigen hebbelijkheidjes heeft en het enthousiasme aanstekelijk werkt.
De W201 heb ik altijd al een mooi type gevonden en onze aandacht gaat nu uit naar een betaalbare diesel. Aangezien mijn zoon nog studeert is het budget wat aan de lage kant maar om en nabij de €.2000,- moet er toch wel iets te vinden zijn lijkt me. Hij gaat hem voor dagelijks woon-werk verkeer gebruiken, vandaar de keuze voor een diesel.
Van de W123 weet ik inmiddels best het eea op het gebied van de techniek en carrosserie, zo ook van de W124. De W201 kennis is zogoed als nihil al heb ik de indruk dat er veel overeenkomsten zijn met de W124.
Welnu, ik zal een nieuw topic aanmaken vwb de aanschaf van een W201. Ik hoop hier net als bij de W123 en W124 club veel enthousiasme tegen te komen.
John