[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Alleen stand 1 blower : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 07:12

Alleen stand 1 blower

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Alleen stand 1 blower

Berichtdoor Mercedes-1994 » 03 feb 2016, 21:00

Heren,

Ik heb gezocht op het forum en vind veel informatie. Helaas buiten mijn andere topic om heb ik sinds vandaag dit probleem erbij: de ventilator doet het alleen op stand 1. Zet ik deze harder dus helemaal naar rechts dan gebeurd er niks. Hij blijft zelfde snelheid blazen. Gisteravond deed deze het nog maar vanochtend niet meer. Ik ga zelf kijken naar de zekering en naar evt stekkers die niet goed zitten maar hebben jullie nog tips buiten dat om??

Gr bobby
Mercedes-1994
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Alleen stand 1 blower

Berichtdoor Bobracing » 03 feb 2016, 21:06

probleem is dat de contacten niet meer werken buiten stand 1,
Je moet de schuif unit uit de wagen halen, voorzichtig open maken en dan zie je als het goed is een 4/5 tal ijzeren veertjes zitten met daarvoor een soort van wip wap systeem van plastic, Het schuifje gaat langs de wipwap en zorgt ervoor dat je op dat moment een contact omzet zeg maar en je blower dus een stand krijgt.

Vaak gaan die plastic wipwap dingen kapot zodat deze tever open staan en dus maakt het geen contact meer.

Openmaken en eventueel de defecte delen vervangen van een donor unit is vaak een oplossing, hierna de boel schoonmaken en voorzien van wat nieuw vet.
Bobracing

Berichtdoor Mercedes-1994 » 05 feb 2016, 19:01

Morgen ga ik de shakelaar even bekijken. Tevens ook de andere punten die in mijn andere topic zijn besproken. Bedankt bobracing! Gr bobby
Mercedes-1994
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Mercedes-1994 » 06 feb 2016, 12:59

Blower doet het weer in alle standen!! Zekeringen nagekeken bleek slecht tot niet contact te maken. Alsog even de schakrlaar bekeken. Die zag er nog goed uit. Wel even alle lampjes vervangen in middenconsole lag toch open:) bedankt voor de tips en kan dus op slot :)
Mercedes-1994
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek W201