Beste,
Momenteel ben ik bezig met een 2.5 16V (m102.990) en heb een vraagje omtrent de duty cycle,
Wanneer je het contact aanlegt en de duty cycle meet via de diagnose socket op pin 2&3 moet je normaal gezien 70% meten, Op deze 2.5 16v meet ik 10,1 % maar het vreemde is wanneer ik de micro switch op de gaskabel loslaat of demonteer springt de duty cycle op 70%, zoals hij normaal moet doen. Dan wanneer ik de motor laat warm draaien blijft de duty cycle op 49,3% staan en regelt niet met de stekker los van de micro switch, en met micro switch aangekoppeld gaat hij naar 10,1% en begint de motor "pruttelen" met gevolg dat de motor uitvalt.
In principe als je met de auto gaat rijden, trekt hij op als een speer maar als je de gas loslaat en moet stoppen valt hij uit, en hij ruikt moordend naar benzine
Wat ik al reeds heb vervangen/gecontroleerd:
- OVP relais (vervangen)
- Potentiometer (vervangen)
- Koelvloeistoftemperatuur sensor uitgemeten (Ohm waardes zijn goed)
- Vacuum lekken onder de zuurweger hersteld
- de dikke/zwarte vacuumleidingen die op de kleppendeksel vervangen (die waren verstorven)
Deze avond zal ik een voltage meting doen op de lambdasonde en een vacuumlek creëren om te zien ofdat hij dadelijk werkt.
Mvg.
Sander