Het is nu 30 apr 2025, 22:26
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door ThomasH » 14 nov 2015, 12:09
Hey allen,
Een van de vorige eigenaren van mijn 190 heeft hem ooit verlaagd aan de achterkant (de voorkant ziet er qua hoogte uit zoals 'ie origineel hoort te zijn; er past een hele vuist tussen de bovenkant v/d band en de wielkast). Achter is er weinig tot geen ruimte tussen de band en de wielkast. De wagen hangt een beetje op z'n kont.
Nu vind ik het prettiger om de verlaging op te heffen gezien ik toch redelijk snel de bodem raak bij een drempel als ik met 2+ in de auto zit. Ik heb het forum al even afgezocht, en las dat er een aantal verschillende type veren zijn, serienummers etc. En ook iets over rubbers, al denk ik dat mijne zo ver verlaagd is dat het toch echt de veren (en schokbrekers?) zijn die vervangen zijn.
Samengevat: Waar en hoe kan ik het best kijken voor 2 originele achterveren? Heeft iemand misschien nog wat liggen? En is de kans dan groot dat ik ook nieuwe schokbrekers moet halen?
Ik hoop dat de vraag duidelijk is, en ik zal vanmiddag een foto plaatsen van de huidige ophanging!
Alvast bedankt,
Thomas
-
ThomasH
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 15
- Geregistreerd: 04 nov 2015, 19:53
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door ThomasH » 14 nov 2015, 16:20
Bedankt voor je reactie! Taxi Veren is niet de bedoeling, ik denk gewoon de originele veren. Hier de foto's van de huidige situatie; wat kan ik het beste doen om te verhogen?:
Zij-aanzicht

- IMG_4651.JPG (721.31 KiB) 3123 keer bekeken
Achterwielen

- IMG_4653 (1).JPG (96.01 KiB) 3123 keer bekeken
Achterveren

- IMG_4656 (1).JPG (93.12 KiB) 3123 keer bekeken
Voorwielen

- IMG_4652 (1).JPG (94.74 KiB) 3123 keer bekeken
Voorveren

- IMG_4657 (1).JPG (77.22 KiB) 3123 keer bekeken
Alle hulp en meedenken mbt verhogen van mijn fijne 190 is meer dan welkom! Alvast bedankt!
Thomas
-
ThomasH
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 15
- Geregistreerd: 04 nov 2015, 19:53
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door CarloGeenen » 14 nov 2015, 18:15
Voor ligt hij toch ook beduidend lager als origeel, misschien voor een nopje minder en hij ligt op gelijke hoogte.
- Bijlagen
-

- 2014-08-20 06.37.27.jpg (635.12 KiB) 3101 keer bekeken
Met vriendelijke groet, de Heck-rollo brigade
Verbruik 190E 1.8
-

CarloGeenen
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 2202
- Geregistreerd: 07 jan 2011, 16:14
- Woonplaats: Limburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door ThomasH » 14 nov 2015, 23:37
Bedankt voor je reactie!
Met een nopje hoger bedoel je de veerrubbers neem ik aan? Ik ben zelf niet echt een 'auto-klusser', maar is er een makkelijke manier om te zien op welk nopje het rubber nu staat?
En zou het voldoen om aan de achterkant ook enkel het veerrubber op minder nopjes te zetten - om op de originele hoogte uit te komen - of zullen daar toch echt de veren voor moeten vervangen worden?
Alvast bedankt,
Thomas
-
ThomasH
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 15
- Geregistreerd: 04 nov 2015, 19:53
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door ThomasH » 15 nov 2015, 11:25
-
ThomasH
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 15
- Geregistreerd: 04 nov 2015, 19:53
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door ThomasH » 15 nov 2015, 20:07
Enorm bedankt, Richard, voor de super duidelijke uitleg!
Ik ga er mee aan de slag!
Bedankt,
Thomas
-
ThomasH
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 15
- Geregistreerd: 04 nov 2015, 19:53
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten