Bij deze stel ik mij (en mijn recent aangekochte wagen) ook even voor. Ik ben eigenlijk op dit forum gekomen via google toen ik manieren zocht om een afgebroken antenne te herstellen, hier al enkele goede topics gezien hierover!
Ikzelf ben 30 jaar en oorspronkelijk een grote Volvo fan, mijn ouders hebben altijd Volvo gereden, maar sinds enkele jaren ook al alle andere merken van auto's gehad (honda, toyota, alfa, BMW, audi, matiz, mazda). Omdat hij voor dagelijks gebruik is vond ik de 2.3 redblock niet zuinig genoeg, heb een 940 gehad en die verbruikte rond de 12L, dat von dik te gortig. Je hebt ook een turbo nodig om toch een beetje rijplezier te hebben, de 2.0 van de Mercedes leek op dat vlak een betere optie, de multilink ophanging vind ik ook een plus. Ik wou liefst een oldtimer omdat ik ten eerste de modellen van de jaren 80 (hoekig) het mooiste vind, maar niet de overdreven taksen wil betalen...anders zou ik wel getwijfeld hebben voor een Volvo 960 turbo... (liefst de S90 met de ronde bumpers)
Dit weekend heb ik een 190E 2.0 van 1989 gekocht, in Nederland, in een goudachtige buitenkleur, met een bruin interieur met houtafwerking. Morgenochtend ga ik naar de douane en vrijdag naar de keuring voor verkoop! Normaal moet alles goed gaan, hij heeft vorige week een nieuwe APK gekregen dus fingers crossed... Hij wordt ingeschreven voor dagelijks gebruik. Volledig roestvrij, met 196000 km op de klok.
Wagen rijdt perfect, ophanging is heerlijk. De wagen vervangt een Audi 80, destijds toch een van de grootste concurrenten van de Mercedes. Grootste verschil vind ik de ophanging, we zijn ook Audi 80's gaan kijken toen we een vervanger zochten, maar de Mercedes vangt veel beter oneffenheden op en lijkt 'steviger' op de baan te liggen. De Audi vond ik wel 'pittiger' rijden (het was maar een 1.8). Ik hoop dat dit niet aan de koppeling van de Mercedes ligt...maar als ik optrek gebeurt er niet veel onder de 1500 toeren (hij 'hapert' dan even) terwijl de Audi iets beter optrok.
Ik ben momenteel in het buitenland maar ik zal proberen enkele foto's te maken van de Mercedes en toe te voegen aan dit topic!
Kwa opties is hij vrij basic:
- manuele versnellingsbak, 2.0 L benzine
- brede donkerbruine baguetten aan de onderkant zijkanten
- elektrisch open dak
- geen airco
- stoffen bruin interieur
- houtinleg op dashboard
- Geen houtinleg op de versnellingspook (een lelijk zwart ding, lijkt aftermarket), maar het leder van de vernsellingspook is in super staat
- Afgebroken antenne (geen idee of hij elektrisch is of niet, maar ik heb hier al genoeg topics gezien over het herstellen ervan)
- leuke 'spaakvelgen' (zie je later op de foto's) die mij wel aftermarket lijken maar wel 'period' (zeker niet johnny)
- Ster staat er nog op
Ik hoop dat mijn voorsteltopic genoeg info bevat