na diverse klassieke Mercedessen gehad te hebben en er - noodgedwongen - weer afstand van moeten doen... kruipt het bloed weer waar het gaat: richting ster op de neus

Nu heb ik een aantal types gehad, w.o. 280SEL (RIP snif snif) 200 (2x) etc, maar nu kan ik aan een Mercedes 190 komen uit 1983. Ziet er mooi uit en met een verse tweejarige APK. Wat houdt je tegen zou je zeggen... en nog wel een kwarttarief wegenbelasting.
Nu heb ik geen ervaring met dit kwarttarief (ben al wat ouder) en heb tot dusverre alleen volledig wegenbelastingvrije auto's gehad - althans de hobby auto's. Want ik heb er nog twee "gewone" auto's naast, een voor mezelf en eentje voor mijn vrouw.
Ik begrijp van de verkoper dat ik 120 euro per jaar kwijt ben. Ok. leuk.
Maar waar ik zelf achter gekomen ben is de regel van niet rijden in de maanden dec-jan-feb . Dat vind ik toch wel spijtig natuurlijk en wist ik niet. Nu heb ik de verkoper daarover gemaild en hij zei me dat ik dat kon "afkopen" bij de belastingdienst voor iets van 40 euro.
Daar heb ik nergens op het net iets over kunnen vinden. Weet iemand hier daar iets van? Want ik heb wel zin in een mooie 190 - zeker nu ik dit forum aan het lezen ben...
m vr groet en alvast bedankt voor reacties!
Bert