Het is weer eens tijd voor een leuk verhaal over de belevenissen van de W201 190E 2.6 Lorinser.
Ben de afgelopen dagen met de 2.6 aan de haal gegaan. Na de taxatie dag van vorige week had ik weer eens helemaal zin in, de 2.6 met zijn M103 in het vooronder. Hij was weer helemaal schoon en gepoetst en dan is het altijd een feestje om er mee op uit te trekken. Het nadeel is dan wel weer dat de wielen die bij aanvang verblindend glimmen dat, dat na een paar honderd kilometer niet het geval meer is en je weer aan de slag kan om de BBSjes weer te kuisen zoals toontje dat zo mooi kan zeggen.
Maar goed, als ik in de W201 190E 2.6 Lorinser stap waan ik me altijd in de cockpit van een vliegtuig. Dit omdat de motor ook zo mooi in lijn ligt een joekel die er maar net in past. Het zwarte interieur daar omvraagt met zijn halflederen kuipstoelen. Als het contact in stand 2 word gezet de hele klokken winkel gaat branden en naalden naar gelang tempratuur hun positie kiezen. Als de M103 na de checklist tot leven word gewekt door de sleutel in positie 3 te zetten, klinkt er een diepe brom in de garage waar menig hart sneller van gaat kloppen. De verlichting word aangezet en het hele dashboard inclusief asbakverlichting brengt je in hogere sfeeren. Dan activeren we radio en schakelen hem door naar de i-pod met de favoriete muziek. Nu kan de trip niet meer stuk!
De voetrem ingetrapt de keuze handel van de automatischeversnellingsbak in positie D, ik laat de Rem opkomen en de 2.6 rolt de door de garage. Ik druk op de afstandsbediening de rol deur gaat open en de 2.6 komt de hangaar uit. E nwe de open bare weg als speeltuin verkiezen.
Na dat de olie is opgewarmd word het pedaal wat dieper en heftiger ingedrukt en favorieten bochten combinaties opgezocht waar we snoeihard door heen suizen! De bandjes hebben het zwaar maar doen hun werk uitstekend onder protest van gegil en gepiep! Ik roep dan niet ouwe hoeren maar door gaan. Links en recht schiet er wel eens een duimpje omhoog. Of men neemt bij een verkeerslicht een bepaalde afstand om de 2.6 met zijn 2.3-16 body kit eens onder de loep te nemen.
Na een heerlijk stuk boenderen in de speel tuin die openbare weg heet ben ik weer helemaal ontspannen en de bandjes goed heet. De tempratuur van de M103 blijft iets boven de 80 staan, dus uitstekende koeling. De benzine met een beetje injector cleaner is weer rijkelijk door zijn aderen gestroomd en heeft het injectoren weer gereinigd.
Terug in de hangaar word alles weer even nagelopen zoals , eventueel olie verbruik en lekkages. Niets aan de hand en de kap kan weer dicht.
Tot de volgende keer maar weer!
Groet, Arno