Maar dat even terzijde, je gat zit naast het dekseltje, dus dat feest gaat niet door, dat afdichten, mag duidelijk zijn dat dat alleen maar uitstel van betaling is.. Volgens mij zit dit precies in je cilinderkop. een andere cilinderkop tweedehands kopen heeft weinig zin, omdat je het bijna nooit wat je koopt van particulieren. Ik zal eens even bij mijn vader op het werk kijken, die heeft meestal nog wel een Kop liggen voor deze motoren.. Als je een andere motor denkt te vinden op internet, let even hierop:
motortype, je het er twee! jij moet het laatste hebben, dus met hydraulische klepstoters.
Als de motor helemaal droog en schoon is, lekker laten lullen dat ie nooit wat gelekt heeft, de blokken zijn dan gewoon schoon gespoten en geloof me, een dieselblok wat al flink gelopen heeft, is echt niet meer kurkdroog en schoon als een nieuwe

Kijk bij de laatste cilinder als je in de motorkap kijkt, of er bij die cilinder extreem veel *drap* omheen zit, dit zou kunnen beteken dat de motor op olie heeft gelopen ( eigen ervaring...) De motor doet het in sommige gevallen nog wel, maar klinkt zwaar beroerd.
En verder, als de motor draaiend te bekijken is, leg zodra je aankomt je hand op het klepdeksel neer, motorblokken staan nooit in een veramrde huiskamer dus als de motor nog warm aanvoeld, heeft de oude o zo vriendelijk eigenaar hem laten draaien zodat ie bij jou aankomst heel mooi start

Houd ons op de hoogte!