Na velen jaren rijplezier in m'n W201 is het tijd om afstand te doen. De auto is sinds +/- 1996 onderdeel van de familie geweest, heb er zelf m'n eerste meters in mogen leren rijden toen ik een jaar of 15 was (op een afgesloten parkeerterrein) en heeft mooie trips gemaakt naar Italië, Frankrijk, Kroatie, Denemarken etc.. De wagen start, loopt, schakelt en rijdt gewoon helemaal prima, heeft z'n oliebeurtjes gehad, afgelopen 10 jaar bijna alleen maar snelwegkilometers gedaan, bijna altijd vlekkeloos door de APK..
Echter, hij heeft al ruim 470000 km achter de rug, heeft wat kleine gebrekjes, wat lakschade zelfs (maar bijna geen roest), en de W124 (200 diesel, 1995, heel weinig km's) van m'n overleden opa, die door hem aan mij toegezegd is, staat momenteel stil. Doodzonde natuurlijk. Ik heb nog een tijdje in de W201 doorgereden omdat ik vond dat deze nog niet "op" was, en ik was iets te trots om zomaar een auto aan te nemen.
Nou, to the point.. De reden waarom ik niet meteen een topic in het verkoop deel van het forum heb geplaatst is dat ik denk dat er hier niet veel mensen zijn die geinteresseerd zijn in een 190D met dit aantal kilometers, en ik heb nog niet de moeite genomen om foto's te maken

Wat denken jullie, zou het de moeite zijn om deze wagen op marktplaats te zetten voor niet al te veel geld (ik zat te denken aan 800~1000e ofzo.. of is dit onrealistisch?), of om 1 van de nummers te bellen van de kaartjes die ik in de loop van de jaren van de auto geplukt heb (wellicht ken je ze wel: "Beste eigenaar, heeft nu verkoopplannen voor deze auto, met of zonder apk, bel dit nummer, etc etc.. groeten [exotische naam]"). Dat ik die kaartjes nog krijg geeft aan dat de auto toch nog wel gewild is. Heeft iemand ervaring hiermee? Tegenwoordig word je doodgegooid met dingen zoals webuyanycar.nl en ikwilvanmijnautoaf.nl, maar dat is wel een erg roemloos afscheid, en als ik de verhalen lees heb je mazzel als je nog genoeg geld terug krijgt voor een treinkaartje naar huis.
Of, heeft iemand hier wel eens a la "Mijn Mercedes is niet te koop" zijn auto zelf naar het buitenland gereden en daar verkocht? (Dat zou financieel wellicht meer kosten dan opleveren maar wel een grandioos avontuur zijn)
Ik ben benieuwd naar jullie mening (of mooie verhalen natuurlijk)