door Graat » 17 maart 2015, 10:59
voor diegene die zich afvragen wat de keramische coating op een uitlaatspruitstuk doet, het volgende;
De coating is bedoeld als isolatie, anti roest en een verfraaing in 1 product.
Isolatie; minder hitte onder de motorkap ; hoe kouder de brandstof en inlaatlucht hoe beter de prestaties van een motor. Dit wordt bereikt door de hittebron aan te pakken; het spruitstuk. We kunnen 25% of 33% isoleren afhankelijk van het type coating. In de racerij wordt dit al 15 jaar toegepast, toen nog mondjesmaat, maar tegenwoordig staan de race auto's in de rij...Je kunt nog verder gaan, de turbo en de down pipe coaten, nog minder warmte.. En nee, de uitlaatgas temperatuur blijft op hetzelfde niveau als zonder coating..
Dus als je storingen hebt vanwege de temperatuur, dan kun je overwegen de coating toe te passen. Heb je geen storingen of problemen dan kun je de coating toepassen ter veredeling van je spruitstuk, Levensduur van de coating ± 150.000km ! Leverbaar in diverse kleuren. Ga dit product niet vergelijken met VHT o.i.d, want dat is simpelweg een verf op keramische basis en deze isoleert helemaal niet. Gebruik ook geen heat wrap, want die verergerd het roestproces enorm, en zal regelmatig vernieuwd moeten worden, waardoor deze op termijn duurder is dan de coating. Onze website is in vorige mails al eens genoemd. Diegene die meer willen weten kunnen zich met mij in verbinding stellen. daar staan ook Mercedes spruitstukken op. PS; Diegene die denken dit zelf ook te kunnen doen, hebben het mis, dit moet in de fabriek van Zircotec worden aangebracht, en diegene die denken dit zelf met vlamboog spuiten te kunnen doen hebben het ook mis, de vlamboog temperatuur ligt op 12000 gr celcius!!
ik hoor het wel
mvg
Graat