[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Blower : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 16 mei 2025, 09:24

Blower

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Blower

Berichtdoor Mart.Bink » 03 feb 2015, 11:39

Leden,

Mijn blower werkt niet meer, altijd goed gedaan en nu opeens niets meer.
Ik heb gekeken in de zekeringskast maar naar mijn idee zijn die heel maar ik weet ook niet welke zekering ik moet hebben, de auto is uit 1992 dus misschien weet een van jullie welke zekering van de fan is.
Ik hoor van jullie.
Gr,
Mart
Mart.Bink
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Blower

Berichtdoor Kever » 03 feb 2015, 13:42

Inderdaad zou ik eerst bij de zekeringen zoeken. Op het deksel van de zekeringkast moet het nummer staan.
Het kan zijn dat de zekering wel goed is, maar dat hij door ouderdom, aanslag, vervuiling, geen goed contact meer maakt.

Ik heb het ook gehad, meermalen terugkomend. Tot het hele kastje goed schoongemaakt is en alle zekeringen vervangen zijn: daarna nooit meer problemen gehad.
Kever
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Johannes » 03 feb 2015, 20:16

Kijk eens hier:

Het kan zijn dat de koolborstels versleten zijn.
Suc6,
Jan
Laatst bijgewerkt door Anonymous op 03 feb 2015, 21:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: youtube film zichtbaar gemaakt
190E 2,3 U9 - 11/12/1991 - 100KW/136PK # Rauchsilber-metalliclack (702), Airbag Fahrerseite, ABS, Zentralverriegelung, Leichtmetallfelgen, Anhängerkupplung, Aussentemperaturanzeige, Elektrische Schiebedach, Drehzahlmesser, Elektr. Seitenspiegel, 5 Gang Wechselgetriebe, motortype 102.985 Einspritzung, Hydraulikstößel, Twin-Tec KLR-System KLR-MB01.
Johannes
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee

Berichtdoor Mart.Bink » 04 feb 2015, 19:36

Gelukkig waren het de borstels niet maar een geoxideerde zekering.
Bedankt voor het mee denken.
Gr.
Mart
Mart.Bink
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja