[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W201 2.5-16V lagerschalen bepalen voor krukas en drijfstang : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 11 mei 2025, 14:40

W201 2.5-16V lagerschalen bepalen voor krukas en drijfstang

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

W201 2.5-16V lagerschalen bepalen voor krukas en drijfstang

Berichtdoor Cloudini5 » 16 nov 2014, 16:42

Geachte forum leden,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
ik probeer uit te zoeken wat voor kleur lager schalen in mijn W201 2.5-16V blok moeten, heb het hele blok gedemonteerd, en kon in eerste instantie nergens kleurcodes vinden, tot ik echter goed ging kijken en Groene verf stippen tegen kwam op de krukas, (of dit nu blauw of geel geweest is, ik durf het niet te zeggen.)
echter goed meet gereedschap beschik ik ook nog niet, dit wil ik best aanschaffen maar hoop het eigenlijk zo te kunnen uit vinden en het te controleren met plastigage,

nu ben ik in WIS gaan rondzoeken en kwam ik op dit verhaal

OPEN AFBEELDING daar staat het uitleg van WIS : http://s30.postimg.org/qompowm1t/crank.jpg
die zegt als je krukas kleur blauw is (52) en je hebt 2 centerpunten markeringen in je carter dan is dat lagerschaal kleur geel (54)
maar als je krukas kleur geel is (54) en je hebt 2 centerpunten markering dan is dat nogsteeds lagerschaal kleur geel (54)

Lees ik dan dat schema verkeerd af of ben ik gewoon iets over het hoofd aan het zien ?

in mijn Carter staat bij alle 5 de lagerhuizen 2punt markeringen dus even van mijn manier uitgaand overal geel maar ik wil dit graag gecontroleerd hebben, door eventueel iemand die dit al eens eerder gedaan heeft.

nu kan ik over drijfstang lagers helemaal Niks terug vinden kwa kleur codes. al staan er wel Rode verf dotjes op de lagerschaal kapjes, echter vind ik door het hele blok rode verf dotjes.
ook in EPC kan ik bij krukas lagerschalen wel kiezen uit verschillende kleuren (Blauw 52, Geel 54, Rood 56)
maar bij de drijfstang lagers worden er maar 1 setje aangeboden zonder kleur.

hoor jullie mening graag :) bvd
wesley
Bijlagen
IMG_6661.JPG
Groene verf dotjes op de krukas, is dit nou geel of blauw geweest ?
IMG_6661.JPG (203.07 KiB) 702 keer bekeken
IMG_66822.jpg
rode kleur verf op de lagerschaal kapjes van de drijfstangen..
IMG_66822.jpg (147.76 KiB) 702 keer bekeken
IMG_66832.jpg
5X groene verfdotjes, zou het toch geel zijn wat door de olie groen geworden is ? of is de kleur blauw verweerd naar groen?
IMG_66832.jpg (193.5 KiB) 702 keer bekeken
Cloudini5
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.5-16
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: W201 2.5-16V lagerschalen bepalen voor krukas en drijfst

Berichtdoor DonPistoni » 16 nov 2014, 21:09

Ik zal morgen ff wat checken voor je.
DonPistoni
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1992

Re: W201 2.5-16V lagerschalen bepalen voor krukas en drijfst

Berichtdoor Cloudini5 » 17 nov 2014, 21:42

ik wacht met spanning af op je berichtje :)
Cloudini5
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.5-16
Bouwjaar: 1988

Keer terug naar Techniek W201