[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
schema kabels radiovoorbereiding : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 11 mei 2025, 10:41

schema kabels radiovoorbereiding

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

schema kabels radiovoorbereiding

Berichtdoor Bert190 » 24 okt 2014, 17:16

Hallo,

Wie kan mij helpen aan een electrisch schema van de radiovoorbereiding?
Ik heb zo'n "Becker" stecker... achter de radio zitten, en voor zover ik het zie maar 4 kabeltjes voor de speakers.
Ook heb ik een fader voor de versnellingspook zitten.
Nu heb ik al een radio aangesloten, (tijdelijk) maar als ik de speakers bedien met de fader hoor ik alleen de rechter speaker in het dashboard voor, óf de linker speaker in de hoedenplank.
ook heb ik de instellingen van de radio al geprobeert, maar dat maakt geen verschil.

wie kan mij helpen? het zou prettig zijn als het werkt naar behoren.
Groeten, Bert
Bert190
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: schema kabels radiovoorbereiding

Berichtdoor Dompie » 24 okt 2014, 17:41

Dag Bert,
voor de 4 polige aansluitstekker kan je eens op "astralsilber.de " zien. De bruine is massa,en dan heb je nog constant +,+ na contact en eentje voor verlichting. Die fader in de middenconsole is aangesloten op 2 uitgangen van de radio en via fader kom je nadien aan 4 luidsprekers. Een Becker die bij Mercedes geleverd is heeft normaal maar 2 luidsprekeruitgangen. Dus moet je maar 2 luidprekers aansluiten achteraan de radio. Denk wel dat er meer over te vinden is via de zoekmachine van dit forum
Mvg Dirk
Dompie
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Keer terug naar Techniek W201