ik ga er van uit dat deze niet zo succesvol wordt als die van de injectoren maar dat maakt me niet zoveel uit. het gaat om het idee, en niet geschoten is altijd mis.
ik zie en lees vaak veel mensen die problemen hebben met het verversen van de remvloeistof door welke reden dan ook, vandaar deze nieuwe actie.
ik ben in het bezit van een romess s15 remontluchter, welke is gehomolegeerd voor onder andere BMW en Mercedes. deze machine ontlucht d.m.v. een pulserende werking in samenwerking met druk uitgeoefend via het remvloeistof reservoir.
deze machine is ook om voertuigen met asr te ontluchten.
verreweg de beste manier om remolie te vervangen, bij de Mercedes dealer gebruiken ze dezelfde machine.
en ik kan het weten want ik heb er al wat versleten met onderdruk en overdruk via de band en zo, na het ontluchten met de romess is het gewoon beter.
- image.jpg (24.39 KiB) 1517 keer bekeken
voor het vervangen van de remvloeistof reken ik 35,- euro inclusief vloeistof, er zal ongeveer 1 liter vloeistof worden ververst/gespoeld. dit zal tussen de 1-1,5 uur in beslag nemen in totaal. voor voertuigen met asr kost het 45,- euro inclusief vloeistof.
het enigste nadeel is voor jullie dat je wel naar den haag moet komen.
verversen van de remvloeistof dient 1 a 2 jaarlijks te gebeuren afhankelijk van het model en gebruik van de auto.