Beste Mercedes liefhebbers,
Eigenlijk wilde ik het (uit schaamte) stil houden, maar mijn 190 heeft inmiddels blikschade...
Midden in de nacht wat mensen afgezet voor een dropping en tijdens het wegrijden een paal geraakt.
Het was een krappe bocht naar rechts, en ik kon net langs een struik af, waar een dikke vette paal voor stond net onder de raam hoogte (=niet gezien in t donker).
Het rechter achterportier is hierbij zeer lelijk ingedeukt, en niet meer uit te deuken (niet zodat het nog mooi wordt).
Nu heb ik een portier klaar liggen van een 190D, maar deze is donkerblauw.
Kan hem op mijn werk over laten spuiten, dus dat is het probleem niet.
Mijn vraag is echter, hoe zet je het binnenwerk over?
De bekleding, raamzwengel, handvat enz krijg ik wel los, maar ik wil ook het glas, raam mechanisme en de deurvergrendeling over nemen.
Het kenteken staat in het glas en dat wil ik graag behouden, en mijn auto heeft een ton minder gelopen dan de diesel, wil dus graag behalve het plaatwerk elk onderdeel origineel houden.
Het demonteren van de donor deur is ook nog niet gelukt.
Met name de vacuum leiding van de deurvergrendeling krijg ik niet los.
Zoals jullie begrijpen wil ik de schade herstellen tot de uiterste perfectie.
Vind het al erg genoeg dat de Benz 27 jaar zonder krassen of deukjes is geweest, en ik nu het hele portier naar zijn grootje heb geholpen.
Heb er zelfs even over nagedacht om de hele auto over te spuiten (rauchsilber metalic) maar ben meer gehecht aan het origineel laten, dan aan het "moderniseren". De witte lak (147 arctic weiss) is nog in goede staat, beetje zinloos om daar een nieuwe laag wit overheen te leggen.
Groet,
Jori