Beste mede Benz'ers,
Mijn 190E stottert af en toe onder het rijden. Vooral bij het optrekken voel je dat hij vaak even inhoudt. Als ik nog maar 5 liter in mijn tank heb dan wordt het heel erg en wordt ik bij het optrekken van voren naar achteren geschud zodat de auto achter mij bijna tegen mij aan zit. De auto heeft bij de vorige eigenaar 2 jaar stil gestaan met een halve tank benzine erin, deze man zei al dat hij even ingereden moest worden maar na 3 weken 500 km per week gereden te hebben is het al heeeel stuk minder maar nog niet helemaal weg (vooral met een bijna lege tank dus niet).
Ik heb al geluisterd naar de brandstofpomp maar deze zoemt gewoon constant en zacht dus dat zou bij mijn weten goed moeten zijn. Ik heb er al over gedacht mijn brandstoffilter te vervangen maar ik wilde het graag eerst hier posten om wat nieuwe ideeën en ervaringen te horen.
Een bijkomend probleem is dat mijn benzinemeter onder het rijden vaak op en neer gaat, als de tank nog 3 kwart vol zit slaat de meter heen en weer tussen 1/1 en 1/2, dit doet hij een paar keer en dan blijft hij weer even op de daadwerkelijke stand. Zou dit met het stotteren te maken kunnen hebben of zou het kunnen dat mijn tellerbak gewoon versleten is zoals een monteur op mijn werk zegt?
Mvg,
Jim