Afgelopen zaterdag heb ik mijn vlotter uit de tank gehaald en schoongemaakt omdat deze op en neer aan het dansen bleef tijdens het rijden en zelfs stationair lopen. Na het terugplaatsen deed de brandstofmeter het gewoon en danste aanzienlijk minder (nog wel behoorlijk op de snelweg maar een hele verbetering).
Vervolgens heb ik de wagen gisteren afgetankt en na een kilometer of 10 ging de aanwijzer naar de 0 en bleef daar ongeveer 50 kilometer stil liggen. Vandaag weer 100 kilometer gereden en op dat stuk sloeg de meter twee maal hard uit naar de "1/1", hierbij hoorde je de aanwijzer tegen de stop aantikken. Naar mijn idee net alsof de teller ineens kort stroom kreeg. Na een paar seconden viel de aanwijzer echter weer terug naar de 0.
De dingen die ik daarna heb gedaan om het te proberen op te lossen:
- Massa van de accu en massa van electronica bij de wielkast rechtsvoor losgemaakt en schoongeschuurd (omdat ik al een ander massaprobleem heb gehad en ik dacht dat het hieraan misschien zou kunnen liggen).
- Stekker van de vlotter losgehaald, schoongeschuurd en goed tegen de vlotter aan gehouden om contact te maken. Dit maakte ook geen verschil.
- Vervolgens wilde ik de tellerbak eruithalen om de stekkers goed aan te drukken (dashbaordverlichting doet het ook maar af en toe dus misschien dat er daar meer los zat). Na de kap onder het dashboard losgedraait te hebben zag ik alleen maar kabels en kon ik de schroeven van de tellerbak niet vinden, als iemand me kan helpen met ongeveer de locaties van de schroeven te beschrijven zou dat heel fijn zijn!
Iemand verder ideeën waar het probleem met de brandstofmeter nog meer aan zou kunnen liggen?
Mvg,
Jim