De M103 motor was er als 2.6 en 3.0. Daar maakte Brabus de 2.6AB3 en de 3.0AB4 van. Dat zijn motoren met 2 kleppen per cilinder. Weer fijn handmatig kleppenstellen!!!! Die hydraulische stoters verdwijnen bij de ombouw. Als het nog gekker moest kon de 3.0 opgeboord worden naar 3.6(dacht ik) en dan was het 254 paardjes i.p.v. de 208 van een 3.0AB4. Nadeel van de 3.6 is de zwakkere koppakking.(Of eigenaren die dachten nog harder te kunnen)
De M104 motor heeft de 24 klepjes en was standaard een 3.2. Of Brabus er 3.6 van maakt door uitboren of door een andere krukas weet ik niet, maar dat je dan snel bent weet ik wel.
Brabus maakt op bestelling (net als de nieuwe auto's) ook alle oudjes nog zoals toen, maar de prijs is niet misselijk.
Voor de geinteresseerden: Mijn M103 motor reviseren zou bij Brabus een fijne 15.000 Euro kosten....... Alleen de motor dus.
Begrenzers waren er toen nog niet

en milieunormen ook niet
Groet,
Christiaan