Goedemiddag iedereen,
De laatste 3 dagen had ik bij een bedrijfswarme motor het probleem dat de auto bij afremmen te laag in de toeren viel en soms gewoon doodviel (zonder het te merken).
Ik heb meerdere topics gelezen op de site m.b.t dit probleem (die overigens zeer behulpzaam waren), echter is een probleem opgedoken die ik nog niet in deze topics gelezen heb.
Afslaande motor bij afremmen+koppeling op bedrijfstemperatuur
ik heb bij de motor gekeken en de trekveer was afgebroken en bungelde er gewoon bij (en zette dus niet per default zichzelf tegen de microswitch aan). Hiervan heb ik een nieuwe gekocht (veer voor 1,77EU). De veer is wel wat groter dan ik had verwacht...nu heb ik hem geinstalleerd maar loopt de motor erg bokkig (puf puf puf in plaats van een wat snellere brom die ik normaal had).
Probleem 2: bokkige motorloop met potentiële 3 Cilinder
Het probleem van afslaan op bedrijfstemperatuur bij afremmen+koppeling ingetrapt kwam niet voor met de nieuwe trekveer (alhoewel de oliedruk wel erg naar beneden dook; ik heb geen toerenteller, dus daar baseer ik me op), maar bij optrekken leek de auto veel minder power te hebben en klonk zelfs een beetje naar een 3 cilinder! (ik kon niet vastellen of hij op 3 of 4 cylinders liep).
Nu is de vraag: wat kan dit veroorzaken en wat kan ik doen?
Volgende stap die ik ga namen is eerst de oude veer ombuigen zodat deze weer past om de motorloop te bestuderen (oud tegen nieuw) en de stappenmotor maar eens ga schoonmaken (was een voorstel bij slecht lopend stationair).
Bedankt voor jullie bijdragen en ik zal jullie op de hoogte houden.
Groeten en prettig weekend,
IceT90