Beste W201 liefhebbers,
Na vele bezoeken aan deze leuke en informatieve plek heb ik dan eindelijk een mooie 190 aangeschaft en rijd ik alweer 2 weken met veel plezier rond. Het is daarom tijd mijzelf even netjes voor te stellen zoals we dat in het offline leven ook doen.
Mijn naam is Erwin, 30 jaar, kok van beroep, woonachtend omgeving Haarlem, luister graag naar goede muziek en volg veel series. Ik verzamel kunst en ben er zelf ook graag mee bezig. Voor de rest ben ik redelijk sportief ingesteld maar heb ik een zwakte voor speciaalbier. Last but not least ben ik een autoliefhebber. Smaak komt blijkbaar met de jaren, want ik ben eigenlijk pas sinds 2014 echt serieus opzoek gegaan naar een auto in het genre youngtimer. Aan het enthousiasme en de passie die hier op dit forum te vinden is, heb ik een goede keus gemaakt om voor een mooie W201 te gaan met veel karakter.
Het betreft een lichtgrijze 190E 2.0 uit 1986.
KM stand : 121.000 (afgelezen, niet aantoonbaar).
De wagen komt uit Duistland en is in 2011 naar Nederland gehaald. Daar is ie in het bezit geweest van 1 eigenaar.
Helaas is er qwa onderhoudshistorie weinig bekend over de wagen. Ik heb haar gekocht van een bevriende garagehouder waardoor de stap iets kleiner werd. Ik denk niet dat ik een andere auto onder dezelfde omstandigheden zou kopen van een wildvreemde. Nadat we 2 weken geleden de auto op de brug hadden gezet en zeer grondig hadden geinspecteerd, besloot ik over te gaan tot de koop.
Mijn doel is om alles weer zo origineel mogelijk te maken. Tot nu toe heb ik de originele koplampunits / knipperlichten en achterlichten weer teruggeplaatst. De grill is weer in haar volle glorie hersteld en hier en daar wat vervelende plekjes weggewerkt. Op de lange termijn staan er nog genoeg klusjes in de planning waar ik zeker jullie expertise / feedback voor zou kunnen gebruiken.
Anyway, ik heb een aantal foto's toegevoegd. (niet veel, mijn telefoon wilde niet meewerken, dus deze heb ik van mijn facebookpagina afgehaald). Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag en ik wens jullie voor zomenteen een prettige (troost) wedstrijd !
Gr Erwin