[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Waar zijn deze onderdelen voor? : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 15 mei 2025, 22:19

Waar zijn deze onderdelen voor?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Waar zijn deze onderdelen voor?

Berichtdoor Rolf Bos » 03 jul 2014, 21:51

Beste mensen,

Na 1,5 maand in het bezit te zijn van mijn Mercedes begin ik steeds nieuwsgieriger te worden waar bepaalde onderdelen voor zijn. Hieronder een paar foto's waar ik mijn vragen bij heb:

foto 1:
Ik weet dat het onderdeel de ontstekingsmodule heet, maar heb geen idee wat het precies doet en waar de kabels/leidingen die erop aangesloten zijn naartoe gaan.

foto 2:
Deze knop zit vlakboven de ontstekingsmodule. Er staan verschillende tekens op: 2, 4, 5, 6, 7, S, N. Je kan de knop uittrekken en eraan draaien, maar ik heb geen idee wat het doet. Mijn auto staat volgens mij op de S, zie foto.

foto 3:
Vlak naast de knop van foto 2 zit een dop. Wanner ik deze eraf draai kom ik een soort stekker tegen. Is dit om de auto uit te kunnen lezen o.i.d.? Zo ja, wat kan je allemaal uitlezen?

foto 4:
Achter de accu zit een zwart schotje. Wanneer je deze verwijderd kom je een soortgelijke knop tegen als op foto 2. Wat doet deze knop?

Dit zijn mijn vragen voor nu, wellicht dat ik binnenkort nog wat anders tegen kom waarvan ik de functie niet ken.

Groeten Rolf
Bijlagen
foto 1.JPG
Foto 1: Ontstekingsmodule
foto 1.JPG (120.68 KiB) 592 keer bekeken
foto 2.JPG
Foto 2: Knop vlakboven ontstekigsmodule
foto 2.JPG (111.82 KiB) 592 keer bekeken
foto 3.JPG
Foto 3: Stekker rechts naast ontstekingsmodule
foto 3.JPG (125.82 KiB) 592 keer bekeken
foto 4.JPG
Foto 4: Knop achter schotje achter de accu
foto 4.JPG (131.74 KiB) 592 keer bekeken
Rolf Bos
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Waar zijn deze onderdelen voor?

Berichtdoor HansMercedes » 04 jul 2014, 18:11

Foto 1 is inderdaad de ontsteking module en de vacuum leiding zorgt voor de vervroeging zoals dat vroeger in je verdeler ging . dan zit er nog een plus en min op aangesloten en wat verbindingen met je krukassensor en nokkenas sensor . foto 2 daar kan je het onsteking tijdstip mee coriceren als je een benzine tankt met een laag octaan getal ,maar hier kan je hem beter gewoon op S laten staan .foto 3 daar past de diagnose stekker in en hier kan je ook zelf wat metingen aan doen foto 4 is een stelknop die op je computer is aangepast en daar kan je beter vanaf blijven vandaar dat er ook een loodje aanzit grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Keer terug naar Techniek W201