door ScareMercy » 24 maart 2014, 19:24
Aangezien de kop krom was zal het in dit geval waarschijnlijk niet de hoofdoorzaak zijn geweest. Maar koelvloeistof die niet regelmatig ververst wordt, wordt zuur. En zure koelvloeistof tast je cilinderkop, pakkingen, radiateur, kachelradiateur, waterpomp etc aan. Iets dat men vaak vergeet te verversen, net als de remvloeistof, dat is eigenlijk hetzelfde verhaal. Ik vervang de koelvloeistof zelf minimaal elke 2 jaar. Heb genoeg ellende gezien aan cilinderkoppen enz. Heb bij een 190D met minder als 2 ton op de teller zelfs eens een cilinderkop moeten lassen omdat de koelvloeistofkanalen bij het uiteinde zo uitgevreten waren dat het langs de gaten van de koppakking heen liep.
"Wennst den Baum siehst, in den du rein fährst, hast untersteuern.
Wennst ihn nur hörst, hast übersteuern"