[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Warme lucht uit ventilatierooster in het midden. : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 20 apr 2024, 13:53

Warme lucht uit ventilatierooster in het midden.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Warme lucht uit ventilatierooster in het midden.

Berichtdoor Tex-ellie » 28 aug 2008, 21:52

Hallo, hierbij mijn vraag.
Weet iemand hoe dat komt?
Wanneer ik langzaam in een file rijd, dan wordt de koele lucht warm, totdat de snelheid weer omhoog gaat dan wordt het weer koeler.
Met mijn Mercedes 190D had ik dat niet, ik vermoed dat bij stilstand of langzaam rijden, zich warme lucht verzamelt in de ruimte waar de kachelmotor zit.
Maar dan zouden meer mensen met een W201 met een 2.0 L benzinemotor er last van moeten hebben?
Bij voorbaat dank.

Groet,
Tex. [img size=900]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/Motorblok_7_klein.jpg[/img]
De menselijke geest is als een parachute, hij werkt alleen als die open is!
Avatar gebruiker
Tex-ellie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 28 aug 2008, 19:39
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Roepnaam:
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re:Warme lucht uit ventilatierooster in het midden.

Berichtdoor Jack190 » 29 aug 2008, 17:58

De lucht wordt aangezogen onder de ruitewisser. Als de motor warm wordt en je staat stil gaat de warme lucht daarlangs weg en wordt dus aangezogen de auto in. Dit zou in principe bij alle 190's zo moeten zijn. Misschien dat er in je vorige 190 een aanpassing is gedaan? Of draait de fan de andere kant op?
Jack190
 


Re:Warme lucht uit ventilatierooster in het midden.

Berichtdoor mercedesmaniac81 » 29 sep 2008, 22:56

Ik heb precies hetzelfde, ook als je hem start met warme moter komt er eventjes wat warme lucht naar binnen. Zal wel in het ontwerp zitten.
mercedesmaniac81
 


Re:Warme lucht uit ventilatierooster in het midden.

Berichtdoor Tex-ellie » 30 sep 2008, 17:39

Allereerst dank voor het antwoord, want het moet haast in het ontwerp zitten.
Bij mijn vorige W201 dat was dus een diesel, zit er zelfs een motorplaat onder het blok, waardoor je zou denken dat het warmer zou moeten worden onder de motorkap.
Het tegendeel is waar, hij heeft niet eens een zelfdenkende ventilator!
Ja, bij een te hoge temperatuur tijdens filerijden in de zomer, dan wordt via een magneet schakelaar de ventilator wel ingeschakeld.
Maar gaat pas werken als je rijdt, dus i.p.v. een beetje meedraaien met de draairichting, direct op de krukas zeg maar.
Eigenlijk niet te vergelijken de diesel uitvoering met de benzine versie.
Zo weet ik ook niet of er wel een benzine uitvoering is, die wel een motor plaat heeft?
Groet,
Tex.
De menselijke geest is als een parachute, hij werkt alleen als die open is!
Avatar gebruiker
Tex-ellie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 28 aug 2008, 19:39
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Roepnaam:
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten