Dank u dank u! Leuk, al dat enthousiasme!
Ik ben de 3e eigenaar van de auto. Hiervoor was hij van een Nederlander die hem van de eerste Duitse eigenaresse (traceerbaar) had gekocht 4 jaar geleden. Historie is herleidbaar en aanwezig. Ik ben eveneens in het bezit van haar nummerplaten. Vorige eigenaar had de auto voor erbij maar toen de belastingregels veranderden, werd het hem toch te duur. Aangezien ik een andere auto zocht, deze tegenkwam en op dat moment mijn jeugddroom kon verwezenlijken, heb ik hem gekocht. Na een keer kijken en het maken van een proefrit was ik verliefd. Geen roest te ontdekken. De vorige eigenaar heeft hem destijds helemaal getectyleerd van de onderkant en in de chassisbalken. Ik had al eerder met dank aan dit forum gezien waar ik op moest letten bij aanschaf van een W201 dus dat kwam goed van pas.
Het interieur ziet er nog super uit en is licht zandkleurig met een ruitjesmotief op de stoelen, banken en in de deurpanelen. Ik kan wel een fotootje plaatsen één dezer dagen. Niet te zien dat het 29 jaar oud is afgezien van het design

Vorige eigenaar had net als ik erg lange benen en heeft er zodoende een ander (kleiner) stuur in geplaatst. Niet zo mooi, wel functioneel. Inmiddels heb ik besloten uit praktische overwegingen dat ik dat erin laat zitten. Het originele stuur heb ik er nog wel bij. Evenals een set nauwelijks gebruikte winterbanden op stalen velgen. Daar heb ik inmiddels 4 tweedehands standaard wieldoppen bij gekocht. Het enige nadeel is dat ik de auto niet binnen kan zetten de vorige eigenaar had hem of overdekt staan of binnen. Daarvoor heeft de auto altijd binnen gestaan. Ik ben voornemens hem zeer goed te verzorgen en dat moet ook wel want het is mijn dagelijks vervoermiddel. Binnenkort krijgt hij een grote beurt waarbij alle filters en vloeistoffen vervangen worden en wellicht ook de hardyschijven en eventueel demper van de lijnpomp. Hij schudt een klein beetje bij lage toerentallen bij accelereren vanuit 2e en soms 3e versnelling en hij bonkt bij abrupt gas los. Rustig rijden en met beleid schakelen doet wonderen en heft het zo goed als op.
Tevens wil ik op termijn het kofferbakrubber vervangen. Dat is niet meer top. De auto had toen ik hem kocht 196000 km gelopen, traceerbaar. Daar is inmiddels 1000km bijgekomen. Wat betreft opties: die zitten er behalve stuurbekrachtiging en een elektrisch schuifdak niet op. Zelfs geen ABS. Voor mij verder geen probleem. Ik ben inmiddels een vrij rustige rijder. Daarnaast vind ik ook niet dat de auto uitnodigt tot vlot rijden. Eerder onthaasten.