door Daarhijum » 17 jan 2014, 10:08
Hallo W201 liefhebbers
Ik ben Johan van Hijum woon in Zuidhorn gelukkig getrouwd met Janet we hebben twee kinderen Tim en Mariƫlle.
moet eerst even wat bekennen ik heb "NOG" geen W201 maar dit gaat hopelijk zo snel mogelijk gebeuren.
Eindelijk naar jaren, zal ik wel zal ik niet maar diep in mijn hart ben ik altijd een liefhebber geweest van deze Benz
dit begon met een oom van mij die had in 1974 of 75 een W114 gekocht oranje wat vond ik dat een mooie auto toen is mijn Benz liefde geboren
in het verleden heb ik in zijn grotere broer gereden de W124 250 D 5 cilinder een heerlijke auto om in te rijden lekker degelijk niet stuk te krijgen starten lopen, alleen een beetje groot, vond de W201 toch mooier maar ja het is er tot nu toe nooit van gekomen.
Ik ben dus op zoek naar een degelijke hopelijk niet of geen roest Benz, wel benzine gezien ik maar rond de 16000 per jaar rij of een 1.8 of een 2.0 daar ben ik nog niet helemaal uit toch voorkeur naar een 2.0 niet zwaarder dan 1150 kg
dit ivm wegenbalsting ga er het hele jaar mee rijden.
En ja ik heb mij zelf de moeilijke taak opgebracht om rond de 1000 euro een te vinden, ik weet het wordt moelijk
maar weet waar ik op moet letten, en heb een kennis collega van mijn vrouw Piet die weet heel veel van Mercedes dus als ik een heb gevonden gaat die maar mee
ik ben een rustige rijder laat en ander maar racen.
ik ben zelf gelukkig handig genoeg om er zelf aan te knutselen, want dat is ook wat ik wil, help anderen ook zo veel mogelijk met hun auto een lasser ben ik (nog) niet maar leer snel genoeg "hopelijk is dit niet nodig".
Heb een hoop geleerd van mijn schoonvader die had een garage bedrijf, altijd er met de neus bovenop zitten als er wat werd gerepareerd, bijvoorbeeld ruitenwisser kapot repareren niet nieuw kopen dynamo kapot repareren en zo repareer ik eigenlijk zo veel mogelijk.
hou jullie dus op de hoogte van de begin aankoop tot het uiteindelijke bezit en eerste rij ervaring, update volgt nog (hopelijk zo snel mogelijk)
mvg Johan
Mercedes-Benz 190 1.8 E (bj 1993)