[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Putdeksels vraag : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 06:29

Putdeksels vraag

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Putdeksels vraag

Berichtdoor Altos » 11 dec 2013, 07:31

Ik heb een setje putdekselvelgen op het oog met de volgende maatvoering :
6,5J x 15/12, ET45, 195/65 R15.
Maar bij diverse forumleden zie ik andere waardes zoals ET49 en andere bandenmaten...kan iemand mij vertellen wat de verschillen voor invloed hebben en of deze wielen wel voor een W201 zijn? Ik twijfel een beetje omdat ik een handje van heb om altijd met het netniet spul thuis te komen. Zijn hier ook langere bouten voor nodig?
Ik zou het liefst een mooie set via dit forum kopen maar mijn budget is op dit moment wat beperkt en bovengenoemde zijn nu goedkoop (licht beschadigd) en met winterbanen dus hoeven niet de mooiste te zijn. Voor in de zomer zou ik het liefst die van Carlo ofzo overnemen maar met banden en dergelijke wordt dat nu wat krap...hopelijk (voor mij) zijn ze er nog tegen de tijd dat ik wel wat meer budget heb...Misschien doet de kerstman nog een duit in de sok? :kerst:

Wie weet me te helpen met deze vraag?
Altos
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Putdeksels vraag

Berichtdoor Altos » 11 dec 2013, 11:28

Ik ga vrijdag naar de set kijken, maar wil zeker weten dat de velg niet te ver naar buiten komt...Ben net gemaild door de verkoper en hij had ze op een W201. Ik kom er in vorige topics niet goed uit...iemand voor vrijdag advies?
Altos
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor Stern » 11 dec 2013, 11:47

Beste Altos,

De originele maat voor de W201 is 6J x 15 inch 49ET, deze set incl. reserve wiel en bouten heb ik te koop op dit forum, en ook net een upje gedaan.

Als je de foto's ook ga bekijken zal je zien dat het onderdeelnummer begint 201....., dit betekent dat dit specifiek voor de W201, de 190 dus, is.

Mocht je interesse hebben verneem ik gaarne.

Mvg,

Stern
Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets met Stern te maken, ben geen medewerker o.i.d. bij deze organisatie.
Stern
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor Jaakfrans » 11 dec 2013, 17:20

Gaat prima.Standaard velgmaat is inderdaad 6Jx15 ET 49,maar 8Jx 15 ET41 of 44 was ook een optie.
Je 6 1/2J ET 45 valt daar mooi tussenin.
Standaard bandenmaat is 185/65/15,195/65/15 staat dus 3mm hoger en rijdt 2,09% sneller.Verwaarloosbaar.
Je wielen steken dus 4mm meer naar buiten door de lagere ET en 1/4 inch of 6mm meer naar buiten en naar binnen door de bredere velg
Dus aan de binnenkant geen verschil,dus geen aanlopen.Naar buiten steekt het 10mm meer uit maar dat gaat prima,als optie waren nog veel bredere banden voorzien.Band is 10mm breder,velg 12mm dus dat past ook prima.

Dus tenzij Nl ook van die extreem strenge Tüv regels heeft waarbij je elke ook minieme verandering van wat de constructeur heeft voorzien moet laten APK goedkeuren,HET KAN PRIMA.
Jaakfrans
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1982
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor Altos » 11 dec 2013, 17:43

Bedankt voor de heldere uitleg, mijn vraag is volledig beantwoord!
Altos
Expert Boarder
Expert Boarder

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201