[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ster monteren : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 19:59

Ster monteren

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Ster monteren

Berichtdoor Mszwart » 06 nov 2013, 16:26

Leden,

Zoals sommige van jullie wellicht weten is mijn ster door derden niet op de juiste manier gedemonteerd (lees gesloopt). Ik heb dus nu een nieuwe ster geregeld, maar ik vraag me af hoe ik deze monteer. Ik heb al even gekeken, maar ik wil de grill niet slopen en ben ervan overtuigd dat dit ook niet nodig is.

Ik had al iets gelezen over een kwartslag draaien, maar wanneer moet ik dit doen? Draai ik hem eerst, zodat hij in het gat valt of moet ik die klem door het gat drukken en daarna pas draaien? Heb ik nog gereedschap nodig om dit te monteren?

Wie weet hoe ik te werk moet gaan?
Mszwart
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1990
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Ster monteren

Berichtdoor Hakie » 06 nov 2013, 17:02

Eigenlijk wijst het de weg vanzelf. Ster plaatsen, aan de onderkant de kap ertegenaan en dan met het kleine pennetje wat heel lastig te plaatsen is de boel fixeren. Het is een lastige klus. Je komt eigenlijk een hand tekort. Je kunt aan de onderkant bij het oogje een ijzerdraadje vastmaken met een houten klosje als handvat eraan. Dan kun je het oogje omlaag trekken en het pennetje plaatsen.
Ik dacht het laatst wel even te doen maar het viel tegen. Dat ijzerdraadje was voor mij de oplossing. Maar misschien heb ik niet de goede manier gekozen. Raak dat pennetje niet kwijt! ;-)
Succes!
HR Brigade
Hakie
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen:

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201