Daniël,
Ik heb niet beweerd dat schijven niet belangrijk zijn. Daarnaast hoef je het natuurlijk helemaal niet met elkaar eens te zijn, dat mag.

Ik denk overigens niet dat goedkopere of mindere remschijven minder goed remmen maar dat ze sneller krom trekken. Echt slechte nieuwe remschijven zullen niet mogen worden verkocht, daar zal een norm voor zijn.
Wat ik bedoel met revisie van de klauwen is: De cilinders eruit en schoonmaken. Vaak hebben deze ranzige randen van het blijven hangen. De rubber ring in het cylinderhuis vernieuwen, die afsluitkups vernieuwen en niet te vergeten ATE vet speciaal voor de cilinders en nieuwe metalen opsluit plaatjes. Ik haal alles uit elkaar, behalve de remklauw zelf, ontvet de boel goed met benzine en leg het dan 1 of twee nachten in de azijn, dan is het weer brandschoon. Rubbers die zolang in de azijn gelegen hebben kun je niet meer gebruiken dus ik pas altijd wel op dat het inwendige van de klauw niet met de azijn in aanraking komt want in de remklauw zitten nog afdichtingen die je niet geweekt wilt hebben.
Ik ga niet voor een beetje kwaliteit maar voor het beste, of niets!
Dit is hoe ik het doe, misschien doet een ander het weer anders. Ook prima