Het is nu 02 mei 2025, 19:12
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Thomas2012 » 04 sep 2013, 01:53
-

Thomas2012
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 988
- Geregistreerd: 06 aug 2012, 10:12
- Woonplaats: Breda
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.3-16
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Orion » 04 sep 2013, 06:14
Ik wil wel voor je kijken, pb me je chassisnr en bwjr. zal ik in EPC kijken en of er nog voorraad is in Duitsland. Dan kan je ze hier ook nog bestellen.
Geef me een PB.
-

Orion
- Erelid

-
- Berichten: 4562
- Geregistreerd: 03 feb 2011, 12:13
- Woonplaats: Limburg
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Andere wagens / opmerkingen:
door Ruub-ster » 04 sep 2013, 09:26
Vergeet niet dat ik hek heb gedemonteerd toen de hele motor er uit was..
-

Ruub-ster
- Erelid

-
- Berichten: 7805
- Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
- Woonplaats: Sliedrecht
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Thomas2012 » 05 sep 2013, 15:17
Heren, dank voor jullie reactie. Ik vraag me inderdaad af of je deze zou kunnen vervangen zonder de motor eruit te halen, want dat was ik niet van plan.....
-

Thomas2012
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 988
- Geregistreerd: 06 aug 2012, 10:12
- Woonplaats: Breda
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.3-16
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Orion » 05 sep 2013, 16:04
Dat kan ook zonder dat de motor eruit is. Dan moet je aan een zijkant een rond gat open snijden naar de buitenkant. Dan gaat ie er wat makkelijker in.
Geef me een PB.
-

Orion
- Erelid

-
- Berichten: 4562
- Geregistreerd: 03 feb 2011, 12:13
- Woonplaats: Limburg
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Andere wagens / opmerkingen:
door Thomas2012 » 05 sep 2013, 16:08
Oh, dank Orion ! Ik heb gezocht, maar hier is volgens mij (nog) geen how-to van, of wel ?
-

Thomas2012
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 988
- Geregistreerd: 06 aug 2012, 10:12
- Woonplaats: Breda
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.3-16
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Orion » 05 sep 2013, 16:14
Niet dat ik weet. Maar ik heb hem ook vervangen met de motor eruit. Maar heb de schutplaat naderhand nog eens los moeten maken. Daarom weet ik dat je hem passend kunt maken door de uitsparing te maken.
Dus jij gaat nu een how-to maken????
Geef me een PB.
-

Orion
- Erelid

-
- Berichten: 4562
- Geregistreerd: 03 feb 2011, 12:13
- Woonplaats: Limburg
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Andere wagens / opmerkingen:
door HansMercedes » 05 sep 2013, 19:13
Door deze scheidingwand lopen de gaskabel ,teller kabel en de kachel waterleiding . Dat is het gepiel als de motor er nog in zit maar door bv wat gaten open te zagen zou het moeten lukken of je moet er zelf isolatie tegen aan plakken . Misschien een klein voormaat motorkap isolatie en die pas knippen . succes grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Thomas2012 » 05 sep 2013, 22:45
Ik heb vandaag nog eens goed gekeken, en ik heb volgens mij nog wat meer kabels erdoorheen lopen. De uitsparingen maken kan, maar dat is lastig als hij erin zit....
Ik zat inderdaad ook te denken dat het wellicht makkelijker is om isolatie materiaal te kopen bij MB (of elders) en dit tegen de plaat (na deze grondig gereinigt te hebben) te plakken. De plaat laat ik dan gewoon zitten. Inknippen van het isolatiemateriaal is dan makkelijker (alsof je vloerbedekking legt met verwarmingsleidingen uit de grond).
Het zal wel een hoop gepiel worden...
Mocht ik dit gaan doen, dan zal ik wel een how-to maken.
-

Thomas2012
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 988
- Geregistreerd: 06 aug 2012, 10:12
- Woonplaats: Breda
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.3-16
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door FerryB » 06 sep 2013, 14:25
Thomas, ik wacht gespannen af, want ik wil het ook nog gaan doen

Groet, Ferry.
-

FerryB
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1440
- Geregistreerd: 22 sep 2011, 23:11
- Woonplaats: Zevenaar
- Roepnaam:
- Type wagen: 190
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Orion » 06 sep 2013, 14:28
Hier een overzichtsfoto van het schutbord.

- Motor revisie collage 12 motorruimte schutboard.jpg (564.42 KiB) 1604 keer bekeken
Geef me een PB.
-

Orion
- Erelid

-
- Berichten: 4562
- Geregistreerd: 03 feb 2011, 12:13
- Woonplaats: Limburg
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Andere wagens / opmerkingen:
door HenkO » 06 sep 2013, 14:40
Thomas,
Ik heb de plaat wel verwijderd (is wel even wat werk), daarna oude isolatiemateriaal verwijderd. Een mal gemaakt van papier en dit overgezet op zelfklevende geluidsisolatie (met noppen) van de Gamma. Deze zit er nu inmiddels al 3 jaar op en houdt goed stand. Ik heb helaas geen howtodo gemaakt. Ik heb zelfs de plaat onder het motorblok en onder de versnellingsbak hiermee gedaan, best wel goed spul. Vergeet niet de isolatie in de bak waar de kachelventilator zit mee te vervangen. Doe je dit niet dan worden alle isolatiedelen die zijn vergaan in het interieur geblazen, dit is niet zo'n leuke en prettige ervaring. Succes, zie de howtodo wel verschijnen.
-
HenkO
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast