Toen ik de olie onlangs controleerde van mijn 190D zag ik glinsterende deeltjes in mijn olie zitten , niet overdreven veel , misschien 3 op mijn peilstok ter grootte van een potloodstipje. Misschien moet ik er best bij vertellen dat ik een motorflush heb gedaan ( i.v.m. tikkende kleppen) en nadien 10w40 op de motor heb gedaan . Nu heb ik na die motorflush gemerkt dat mijn oliedruk bij warme motor nog maar 1,5 is en voordien 2,3 . Ook heb ik die deeltjes voorheen niet opgemerkt . Ik rijd nu reeds 2000 km met die 10W40 na de motorflush , heeft iemand hier ervaring mee ? Ook duurt het bij starten de ochtend na een lange rit soms langer eer de druk op 3 staat , voorheen ging dit sneller. Zou het kunnen dat het filterhuis leegloopt langs die rubbertjes op die stok . Ik heb die onderste 2 niet vervangen , vermits ze er niet bij zaten , heeft hier iemand ervaring mee ?
Ik ga alvast zaterdag de 10w40 vervangen door 20w50 minerale olie en misschien best kleppendeksel eens demonteren en inspecteren en zo veel mogelijk restanten van die oude olie wegzuigen ? . De wagen verbruikt geen olie en draait
zuiver .