door Stern » 01 okt 2012, 16:52
Er zijn zoveel mooie stijlelementen aan de W201.
De mooiste vind ik o.a. de achterzijde, wat naar achteren smaller/gedrongen wordt, waardoor geen lompe achterzijde maar fijntjes en toch stoer overkomend. Het profiel van de deuren, de standaard wieldeksel, het dashbord, en last but not least, als je als bijrijder voorin zit naar de ster kijkend, valt het mij altijd op dat het een korte motorkap is met de ster stoer erop, en toch een degelijke, veilige en vertrouwende uitstraling, op een of andere manier komt bij mij altijd de vergelijking op met een klein olifantje.
Wat ik altijd jammer heb gevonden dat de W201 niet de handrem van zijn grotere broers heeft gekregen, ipv het pedaal met de trekknop gewoon de hendel in het midden, was geen plaats voor zei men, en dat vanaf begin af aan het middenconsole niet helemaal doorliep, wat bij de latere modellen wel het geval was.
Kan nog steeds uren geboeid naar naar dit model kijken, wat waarschijnlijk komt door de vouwen in het plaatwerk van voor naar achter, wat de auto een echt eigen gezicht geeft.
Gr. Stern
Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets met Stern te maken, ben geen medewerker o.i.d. bij deze organisatie.