Tja, ik denk dat de Bovag wel een punt heeft.
Maarrrr...
Enerzijds als ik mijn idealistische pet opzet dan moet brandstof wel duur blijven of zelfs nog veel duurder worden om te forceren dat we eindelijk eens naar een schoner alternatief dan het massaal laten ontploffen van fossiele brandstoffen gaan. Zo lang Benzine relatief goedkoop blijft is er geen "must" voor autorijders en autofabrikanten om snel om te schakelen naar een duurzamer alternatief.
Anderzijds is het in deze economisch moeilijke tijden een doodsteek voor herstel van de economie om een groot deel van de bevolking immobiel te maken of met steeds hogere kosten op te zadelen waardoor er helemaal niets meer wordt uitgegeven. "laat dat bankstel nog maar ff zitten, die poen gaat in de tank.."
Wat helemaal getuigt van een volkomen gebrek aan realiteitszin en dom kortzichtig geld bij elkaar harken bij de bevolking is de relatief extreme verhoging van de LPG prijs*.
Nu heb ik dit kabinet sowieso nog niet op visie kunnen betrappen, maar een visie op duurzaamheid hebben ze al helemaal niet.
*Ja ik rij op LPG, en nee ik zeg dit niet alleen omdat het mij in de portemonnee raakt, maar uit milieutechnische overwegingen