door Gert190 » 01 dec 2012, 10:52
Bedankt voor het meedenken, maar het is geen kwestie van een lekkage, alles is kurkdroog binnen en als ik wegrij zijn de ramen nooit beslagen. Genoemde vochtproblemen als gevolg van lekkage heb ik wel eens gehad met een andere auto. Je had dan ook condensvorming nadat je de auto had weggezet. Bij mij gebeurt het nu alleen als je rijdt, de lucht in het interieur wordt niet ververst. Als je met een passagier in de auto zit, beslaan de ramen sneller dan wanneer je alleen rijdt. Een raam op een kier zetten helpt enigszins. Na het parkeren en uitstappen is er ook meteen geen enkele condensvorming meer, ook niet als de auto in de zon staat. Daarom wil ik graag kijken of de luchtdoorstroming wel in orde is, maar ik heb geen idee hoe dit verversingssysteem werkt. Met andere woorden, hoe komt de lucht vanuit het interieur bij de afvoerroosters in de C-stijlen terecht? Is dat via de openingen van de gordels in de bekleding van de C-stijl (lijkt me niet, maar ik heb geen idee van de constructie) of zitten er ergens anders onluchtingssleuven?