Het is nu 01 mei 2025, 18:49
Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)
door W201Class » 04 nov 2012, 14:43
Ik wil graag een economy meter in mijn instrumentenpaneel inbouwen. Gewoon omdat het kan en ik het leuk vind om een extra metertje te hebben wat gewoon origineel Mercedes is. Staat ook een beetje voller.
Ik heb gezocht naar een instrumentenpaneel waar een economy meter bij zit maar daar vragen ze veel geld voor. Ik weet dat je de onderdelen van het paneel apart kan demonteren alleen heb ik geen zin in om veel geld uit te geven aan een complete tellerbak voor alleen de metertjes links (brandstof, temp etc.)
Nu heeft er iemand gereageerd per email dat hij er een heleboel heeft liggen van een W124. Zijn die dingen allemaal het zelfde of is er verschil bijvoorbeeld in formaat? Zo op het oog lijken ze wel op elkaar. Gaat het deel met de metertjes van een W124 passen in een tellerbak van een W201 ?
-

W201Class
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1342
- Geregistreerd: 03 apr 2012, 18:28
- Woonplaats: Omg. 's-Hertogenbosch
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door WJ15129 » 05 nov 2012, 17:20
Ik heb net even in de epc gekeken voor je, maar het onderdeelnummer voor de W124 is anders dan voor de W201. De tekening die er bij staat is ook iets anders, ik denk niet dat het past.
Groeten Willem uit Lelystad
-
WJ15129
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 337
- Geregistreerd: 29 dec 2011, 17:18
- Woonplaats: Lelystad
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door W201Class » 05 nov 2012, 17:55
Bedankt voor de reactie. Ik heb ondertussen eentje van een 190 gevonden.
Ik heb begrepen dat het aansluiten van een economy meter heel eenvoudig is. Je moet alleen een vacuüm slangetje vanuit de inlaatspruitstuk op het meter aansluiten. Er zou zelfs een loos vacuüm slangetje achter het instrumentenpaneel moet zijn. Althans bij de diesels wel. Klopt dat ook een beetje ?
-

W201Class
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1342
- Geregistreerd: 03 apr 2012, 18:28
- Woonplaats: Omg. 's-Hertogenbosch
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door WJ15129 » 05 nov 2012, 18:03
Diesels kunnen niet aangesloten worden op een economy meter. Die krijgen het vacuüm van de vacuümpomp. En die werkt onafhankelijk van de stand van het gaspedaal.
Groeten Willem uit Lelystad
-
WJ15129
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 337
- Geregistreerd: 29 dec 2011, 17:18
- Woonplaats: Lelystad
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door CarloGeenen » 06 nov 2012, 08:54
Ook ik volg dit weer even aangezien dit bij mij er binnenkort ook in komt.
Ik had me ook al laten vertellen dat vanaf het inlaat spruitstuk de vacuum slang afkomt.
Maar of deze al aanwezig is achter de teller? geen idee.
Met vriendelijke groet, de Heck-rollo brigade
Verbruik 190E 1.8
-

CarloGeenen
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 2202
- Geregistreerd: 07 jan 2011, 16:14
- Woonplaats: Limburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door W201Class » 06 nov 2012, 10:02
Ik heb op forums gelezen dat er bij de diesels een loos slang achter het paneel is wat ook zo gelaten moet worden. Of dat bij de benzine versies ook zo is kom ik achter zodra ik de metertje binnen heb en het paneel loshaal.
-

W201Class
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1342
- Geregistreerd: 03 apr 2012, 18:28
- Woonplaats: Omg. 's-Hertogenbosch
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Watahyahknow » 06 nov 2012, 12:10
misschien kun je hey cacuum uit de slang naar de rembooster aftappen moet dat wel voor de eenrichtingsklep doen
-

Watahyahknow
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 927
- Geregistreerd: 07 aug 2011, 23:49
- Woonplaats: Haarlem
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Wiersma » 06 nov 2012, 12:29
Bij een benzine, zit tussen de 3 en 4 cilinder op het spruitstuk een vacuumaansluiten.
Ik zit nu waarschijnlijk een T sprong op. Deze moet je vervangen naar 3 aansluitingen, en van af hier kan je een vacuumslang trekken.
Ik heb deze vacuumslang en 3 sprong denk ik wel, van mijn sloper.
190D 2.5 automaat 1986
-

Wiersma
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1684
- Geregistreerd: 02 feb 2010, 13:56
- Woonplaats: Friesland
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Bassje » 09 nov 2012, 11:38
Ja, dat is nogal een verschil...
-

Bassje
- Erelid

-
- Berichten: 10614
- Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door VmaX » 09 nov 2012, 14:45
-

VmaX
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4185
- Geregistreerd: 26 mei 2011, 20:24
- Woonplaats: Zutphen
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.3
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
Keer terug naar Interieur W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten