[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Probleem opgelost: klonk bij het overschakelen : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 29 maart 2024, 08:52

Probleem opgelost: klonk bij het overschakelen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Probleem opgelost: klonk bij het overschakelen

Berichtdoor autorallysport » 18 feb 2010, 12:34

Mijn 201 met 2.5 diesel automaat had last van een boink of klonk tijdens het overschakelen en eigenlijk het meest bij lage snelheden (dus laag toerental). Mijn beide hardyschijven gecheckt maar in orde bevonden. Speling op de achteras en diff. heb ik niet kunnen ontdekken dus het moest ergens anders aan liggen.

KLopt: het lag aan het vacuumslangetje dat van de bak af komt en onder het inlaatspruitstuk verdwijnt.

Ik kan iedereen aanraden om dit te checken die hier ook last van heeft. Ik heb al meerdere postings hierover gelezen dus het probleem speelt hier erg rond.

Bij mij was het kleine rubbertje onder het groene potje onder het inlaatspruitstuk gescheurd en toen ik het eraf wilde trekken knapte het spontaan. Een universeel rubber slangetje erop gezet en HOPPA: de BAK SCHAKELT SUPERZACHT EN VLOEIEND..!!

Wel heb ik nu een probleem met mijn kickdown; kijk mijn nw topic.
Avatar gebruiker
autorallysport
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 10 jan 2010, 10:01
Woonplaats: Heetveld
Type wagen: 190D 2.2
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Probleem opgelost: klonk bij het overschakelen

Berichtdoor Bassje » 18 feb 2010, 23:52

Fijn dat je dit even op het forum zet. Dit kan voor iedereen nuttig zijn! :)
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10618
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten