door VmaX » 12 jul 2011, 23:09
Dat is ook wat mij niet aanstaat Sterretje1986.
Maar daarvoor is er ook het verschil tussen pedofielen en pedoseksuelen.
Het is in de menselijke natuur om zich (seksueel) aangetrokken te voelen tot jonge mensen. Vandaar ook de vele uitdrukkingen "ouwe bok, groen blaadje" etc etc. en zal iedere eerlijke 30 - 40 plusser toegeven dat hij graag naar "een lekker jong ding" kijkt.
Feitelijk ben je dan al snel een pedoseksueel want die grens van 16 is ook niet altijd even duidelijk. Ook feitelijk is het zo dat je al een pedoseksueel bent als je als 17 jarige een 16 jarig vriendinnetje hebt!
In de USA waar de heksenjacht volop aan de gang is, zijn voorbeeld mannen die als 17 jarige een 16 jarig vriendinnetje hadden en veroordeeld zijn geweest, later als 30 jarige met een gezin de buurt uitgejaagd door de buurtbewoners omdat ze op een anti pedo website vermeld staan als "sexual predator"
Dat is geen grapje maar bittere werkelijkheid. Heksenjachten pakken al snel verkeerd uit.
Maar het verschil is en blijft, dat veel, heel veel mannen (latent) pedofiel zijn maar niet pedoseksueel. Zo lang iemand met zijn klauwen van kinderen afblijft is hij vrij ongevaarlijk en zo lang de samenleving nuchter met dit soort zaken om blijft gaan lopen we ook minder gevaar voor "vergissingen" van de groep.
Ik maak me eerlijk gezegd wel eens zorgen over de hijgerige tendens die er is om de fakkels aan te steken en op "pedojacht" te gaan.