Ik ga er maar even vanuit dat alle klepdeksels van aluminium zijn.
Er wordt heel wat afgeknoeid aan klepdeksels heb ik gemerkt, overgespoten met rommel en blanke lak je verzint het niet.
Bij mij hadden ze ook de binnenkant in één of ander rommeltje gespoten of gekwast, net als bij jou waarschijnlijk.
Dus ik heb een pot afbijt gekocht en alles eraf gebeten. Is echt heel veel werk omdat de verf zo ingebrand is door de warmte. je moet het dus zowel van binnen als van buiten goed dik in de afbijt zetten. Het wordt een ontzettende bagger bende, je moet het dus buiten doen. Het beste zet je de boel dik in de afbijt en doet de deksel in een vuilniszak voor 1 nacht. Dan met brillo o.i.d borstelen en nog eens in de afbijt. Dat ding in de klepdeksel heb ik eruit gehaald en later na het schoonmaken weer teruggeplaatst.
Kortom, als hij helemaal goed schoon is, goed ontvetten met wasbenzine en spuit je hem met een spuitbus weer netjes in de hitte bestendige lak, en klaar is klara.
De klepdeksel hoort aan de binnenkant brand en brand schoon te zijn. Is hij dat niet dan komt er troep of verfresten in je olie

Op de derde foto hieronder zie je hoe ze bij mij de binnenranden mee hadden gespoten, en die verf ging natuurlijk schilferen.
En om op je vraag terug te komen waarmee je deze topic start. Als je het kunt missen, en je kunt een goeie tweedehands kopen, die schoon is, dan kun je beter een andere kopen.
Laatst bijgewerkt door Bram Jansen op 16 maart 2014, 23:23, in totaal 2 keer bewerkt.