W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 19 aug 2018, 18:47

Opvragen kilometerstanden in België

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderators: Bram Jansen, xxGoof, Sterretje1968, Ruub-ster

Opvragen kilometerstanden in België

Berichtdoor Andyam » 01 aug 2018, 21:49

Ik weet dat dit misschien niet de beste plaats is voor deze vraag, maar ik probeer het toch.
Ik zou van een Belgische W201 (die altijd in België heeft gelopen, en daar nu ook te koop staat) willen weten wat de kilometerstanden zijn vanaf het jaar 2000, ieder jaar op de keuring. Ik weet wel als je die laat keuren dat je daar dan een car pass bij krijgt, maar de verkoper heeft dit momenteel nog niet gedaan, hij zal dit pas doen als er echt de intentie is om te kopen. Ik weet dat een garage dit normaal gezien kan opvragen zonder naar de keuring te gaan.
Wat zijn als particulier de mogelijkheden om aan deze kilometerstanden te geraken zonder reeds met de auto naar de keuring te gaan?
Een vraag dus voor de Belgische lezers van dit forum.
Andyam
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 190E 3.2AMG
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Opvragen kilometerstanden in België

Berichtdoor RD500SEC » 02 aug 2018, 12:05

willen weten wat de kilometerstanden zijn vanaf het jaar 2000, ieder jaar op de keuring

Van de site van RDW, die samenwerkt met de zuiderburen om tellerfraude tegen te gaan.

HOEVEEL KOST EEN CAR-PASS EN WAAR KUN JE ER EEN AANSCHAFFEN?

Enke van toepassing voor de Belgische voertuigen. Wilt jij je tweedehandsauto verkopen, dan dien je de auto eerst te laten voorrijden bij een garage voor een tweedehands keuring. Tijdens de keuring wordt dan automatisch een Car-Pass gemaakt. Jij krijgt deze in het bezit, wanneer het voertuig is goedgekeurd.

Je kunt echter ook in het bezit komen van een Car-Pass zonder een technische keuring te laten doen. Deze kun je aanvragen bij verschillende keuringscentrums voor een prijs van € 7,20 inclusief BTW. Staan er minder dan vier tellerstanden op, dan is de Car-Pass gratis. Wees er wel van bewust dat je de auto eerst moet laten voorrijden. Bepaalde gegevens, zoals het chassisnummer en de kilometerstand, zijn namelijk nodig voor het aanmaken van de pass.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto