Het is nu 01 mei 2025, 20:40
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door 190diesel » 21 feb 2011, 22:05
Uit de kachel van mijn 190D komt een vreemde (droge) lucht. Het is niet gelijk een geur die opvalt en niet iedereen heeft er evenveel last van. Ikzelf krijg er een droge keel van en na verloop van tijd (bij een wat langere rit) ook hoofdpijn. Het is geen koelvloeistof probleem en ook geen dieselgeur. Wie kent of herkent dit?
-
190diesel
- Expert Boarder

-
- Berichten: 125
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 21:57
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Bassje » 21 feb 2011, 22:15
Je kunt eens proberen om de plastic kap onder je ruitenwisser te verwijderen om te kijken of daar allerlei troep ligt. Dat kan best wel eens na al die jaren en kan zo'n ondefinieerbare geur afgeven.
Hieronder kun je zien hoe je dat kunt doen:
Hoe weet je trouwens zo zeker dat het geen koelvloeistoflekkage is?
-

Bassje
- Erelid

-
- Berichten: 10614
- Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door 190diesel » 21 feb 2011, 22:24
Bedankt voor je antwoord. Binnenkort eea eens proberen. Hij krijgt sowieso nog een beurt/check voordat ik echt veel km ga maken. Ik heb nu iig nog mijn oude Nissan om zolang te gebruiken.
-
190diesel
- Expert Boarder

-
- Berichten: 125
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 21:57
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door 190diesel » 21 feb 2011, 23:29
Nee ik heb geen airco.
-
190diesel
- Expert Boarder

-
- Berichten: 125
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 21:57
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door 190diesel » 21 feb 2011, 23:31
Trouwens (misschien heeft het er iets mee te maken) als de aanjager op 4 wordt gezet stopt de aanjager er na een paar seconden mee. Als je de aanjager weer op stand 1 zet (daar staat hij normaal op bij mij) dan doet hij het gewoon weer. Misschien is er een verband?
-
190diesel
- Expert Boarder

-
- Berichten: 125
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 21:57
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door driessen » 23 feb 2011, 17:52
Hallo,
Aangezien je kachel het op stand 4 niet doet en het stikkende brandgeur kan aanduiden
op een beginnend kapot kachelmotor.
Heb 2 weken geleden ook de kachelmotor vervangen.
Gr
-
driessen
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 15
- Geregistreerd: 28 dec 2010, 19:47
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door 190diesel » 23 feb 2011, 22:03
Bedankt voor het meedenken. De kachel doet het op 4 idd eventjes en stopt dan. Als ik hem terugzet doet hij het even later wel weer. A.s zaterdag gaat mijn auto voor controle+beurtje naar mijn monteur. Ik zal het aan hem doorgeven. Is het veel werk en is zo`n kachelmotor duur?
-
190diesel
- Expert Boarder

-
- Berichten: 125
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 21:57
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Bassje » 23 feb 2011, 22:10
Kijk hier eens:
Dat is de prijs bij de Mercedes-Benz dealer.
-

Bassje
- Erelid

-
- Berichten: 10614
- Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door 190diesel » 23 feb 2011, 22:19
Die prijs overleef ik wel, maar dat vervangen gaat mij niet lukken. Als het idd nodig is zal het toch moeten gebeuren en dan mag mijn monteur het doen. Mijn Yamaha FS1 is toch iets eenvoudiger...

-
190diesel
- Expert Boarder

-
- Berichten: 125
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 21:57
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Ruub-ster » 24 feb 2011, 21:58
-

Ruub-ster
- Erelid

-
- Berichten: 7805
- Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
- Woonplaats: Sliedrecht
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door HansMercedes » 24 feb 2011, 22:49
Het kan natuurlijk ook zijn dat je kachel weerstand defect is grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door 190diesel » 24 feb 2011, 23:44
En is dat makkelijk te vervangen?
-
190diesel
- Expert Boarder

-
- Berichten: 125
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 21:57
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door HansMercedes » 25 feb 2011, 12:42
Hij zit achter de accu gemonteerd tegen het schutbord . is niet moeilijk hoor maar kijk eerst even of hij wel defect is . als je kachelmotor op de andere standen wel normaal draait kan het inderdaad je weerstand wel eens zijn omdat deze de snelheid van de kachelmotor bepaald grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door 190diesel » 25 feb 2011, 18:15
Dankjewel, zal er op letten.
Zodra ik meer weet zal ik het posten.
-
190diesel
- Expert Boarder

-
- Berichten: 125
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 21:57
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door 190diesel » 26 feb 2011, 22:03
Met de kachelmotor (en kachelweerstand) op zich was niets mis. Er is wel 2 handen vol rotzooi uit gehaald. Kleine 'friemels' ondefinieerbaare rommel. Eea ook nog ingespoten met bacteriedodend spul (dat eigenlijk voor airco`s is). Uiteraard eea daarna uitgeprobeerd en het probleem is verholpen!
-
190diesel
- Expert Boarder

-
- Berichten: 125
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 21:57
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Bassje » 27 feb 2011, 02:28
Fijn, het was dus toch gewoon rotzooi. Hopen dat het zo blijft!
-

Bassje
- Erelid

-
- Berichten: 10614
- Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Keer terug naar Techniek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten