[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Onregelmatig stationair loop. : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 07 mei 2025, 13:14

Onregelmatig stationair loop.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Onregelmatig stationair loop.

Berichtdoor renegade » 24 jan 2012, 23:14

Hoi wijze heren :D

Ik heb hier al gezocht voor dit probleem, maar kan er niets concreets vinden.
Mijn W201 2.0 bj87 loopt tussen de 700 en 1200 toeren stationair, zowel koud als warm, ik denk dat het ook met de CO te maken heeft, maar denk ook dat er iets anders niet goed staat, heeft iemand dit ook gehad en wat heb je er aan laten doen?
Ik heb in ieder geval de stappenmotor vervangen, vacuum nagekeken en een nieuwe thermostaat geplaatst.
Hij rijd verder hartstikke goed, maar het is een automaat en is best lastig als hij iedere keer voorruit wilt.

Alvast bedankt voor het meedenken. Ton
renegade
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Onregelmatig stationair loop.

Berichtdoor VmaX » 24 jan 2012, 23:49

Een automaat wil toch altijd vooruit? of ben ik nou gek? :S
Als hij in D staat moet je sowieso altijd je voet op de rem houden
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor renegade » 25 jan 2012, 00:02

Je bent niet gek, een automaat wil altijd voorruit in zijn D, maar het is wel een verschil of dit met 700 of 1200 toeren gebeurd, je moet nu harder op de rem blijven staan ;)
renegade
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1987

Berichtdoor MercedesFTW » 25 jan 2012, 00:27

als je vacuum goed is is dit 100% zeker je CO.

what to do?

optie 1. naar een garage laten afstellen

optie 2. zelf doen. in dit geval zul je de toeren schommeling zien in je economie meter. je toerental hoort rond de 8-900 te zitten bij warme motor. als je toerental schommelt probeer dan met een imbus je co rustig te verhogen. (naar rechts draaien) dit verhoogt het benzine gehalte in je mengsel. als het goed is word het dan beter. word het erger, draai dan naar links.

let op!: RUSTIG draaien !. niet met kwart of halve rondes tegelijk. heel rustig aan.
tip: druk niet te hard op je inbus want dan druk je de luchtweger naar beneden... je moet dus elke keer even je imbus los laten zodat je zeker weet dat je de luchtweger niet naar beneden drukt (hierdoor gaat je motor kut lopen).

waarschijnlijk moet je naar rechts draaien. had ik ook.. bij mij schommelde hij, hoorde het en zat het in de economy meter. die schommelde bij P en N zichtbaar in de economy meter. ongeveer een halve Cm.

hierbij draaide ik de CO heel iets naar rechts en het schommelen stopte en daarbij stond de eco meter weer perfect links.

probeer eerst even zelf en dan kun je altijd nog naar de garage. draai niet te ver want dan start je motor helemaal niet meer :laugh:
Met vriendelijke groet,

Tom

MercedesFTW
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Keer terug naar Techniek W201