Tja dat gaat ook heel erg aan de auto liggen en ook wel voor een gedeelte aan de rijstijl denk ik.
Ik heb zelf in 15 maand nu ong 80000KM gereden en heb al heel verschrikkelijk veel vervangen. Denk aan alle rubbers die onder de auto zitten enz.
Aan alle rubbers voor de ophanging ben je al zo'n 500 euro kwijt en dan wil ik niet weten wat er nog bij komt als je het laat doen. Ook 8 nieuwe banden(zomer+winter), alle remblokken + schijven nieuw en voor zelfs al 2x remblokken. Ook al eens de hardyschijf+trillingsdemper vervangen, koste samen ook iets van 250 euro geloof ik.
Ja en als je zo sportief rijd als ik dan zijn je banden en remmen natuurlijk veer eerder af dan wanneer je rijd in een W201 zoals het eigenlijk hoort: cruizen
Maar als die rubbers dus nog heel goed zijn heb je dat al niet. Hetzelfde met de schokbrekers, veren, banden, remmen en natuurlijk de rest van de auto
Motorisch heb je in ieder geval niet al te veel onderhoud. Zelf ververs ik gewoon elke 15000KM de olie+filter. Elke 50000KM de olie in de versnellingsbak+differentieel. Het luchtfilter heb ik ook pas na een halve ton vervangen omdat die er nog heel schoon uitzag bij de wisselintervan van 30000KM. En ik zie dat je een diesel hebt dus hoef je de verdelerkap/rotor/bougiekabels en bougies niet te vervangen na 70000KM zoals dat bij mij het geval was. Heb toen ik de auto aan het opknappen was dat allemaal vervangen en heb er 70000KM mee kunnen rijden tot de rotor was doorgebrand en dus geen vonken meer doorgaf. Hij was nog niet eens heel erg versleten maar gewoon van binnen verbrand...