Ff een vraagje omdat het al een tijdje geleden is dat ik een ouderwetse diesel heb gehad.
Als ik de OM602 5 cil diesel smorgen's start valt het met deze kou op dat hij meteen aanslaat op 4 cil en dat de 5e cil wat hortend en stotend erbij komt binnen c.a 15 seconden .
Vervolgens als ik hem dan uitzet opnieuw start loopt ie geweldig en gelijk op 5 cil .
Als ik hem dan na het rijden binnen 3 uur weer gebruik is het ook amper de sleutel omdraaien en gelijk mooi lopen op 5 cil.
'Het komt dus alleen voor bij de koude start smorgens en als ik om 17:00 weer van m'n werk naar huis rij tijdens de kou en hij dus langer als 8 uur stilstaat
Nu meen ik dat ik dit 10 jr geleden ook al eens had en toen waren alle gloeibougies volgens mij vervangen waarna het probleempje weg was.
Klopt dit?
Overigens staat mijn oliedruk altijd op 3 bar , ook als ik al een eind gereden heb en dan weer stil sta stationair.
Is dit goed bij een 2.5 Diesel W201?
Bij mijn 260E zakte dit dan altijd naar c.a. 1.5 bar totdat ik iets gas gaf want dan schoot ie meteen naar 3 bar.
Grt Diesel2.5