Mijn naam is Olivier, woonachtig in Maarssen-dorp en sinds vorige week eigenaar van een prachtige W201!
Na de verbouwing van het huis afgerond te hebben was het tijd om een van mijn dromen waar te maken: Een oudere Mercedes (W201/W124/W126) op te knappen en daarbij vooral heel veel plezier te hebben van de magie die deze modellen met zich mee brengen.
Het gaat om een W201 2.0E uit 1992 in Nautical Blue (929) die zowel van binnen als buiten zo goed als origineel is. (En gaat blijven!) Na de eerste rit was ik verliefd op haar, vandaar dat ze de projectnaam "Doutzen Cruiser" heeft gekregen. Ze heeft wel wat liefde nodig en ik ga met mijn minimale kennis mijn best doen om haar werkplaats waardig op te knappen.
Op dit moment heb ik een aantal problemen geconstateerd:
- Onregelmatig stationair
- Terugval in toeren wanneer naar achteruit/drive geschakeld word
- Wiel links voor ligt te laat in kast en staat te ver naar voren
- Achterruitverwarming defect (schakelaar staat op de lijst van verdachten)
- Verlichting automaat schakeling defect
- Bonk achterin op drempels
- Gaspedaal heeft wat "ruimte" voordat er daadwerkelijk iets gebeurd
Een lange lijst; maar er staat inmiddels ook al bijna 350000 op de teller

Morgen begin ik met het proberen op te lossen van het eerste probleem: Onregelmatig stationair. Daarvoor ga ik een how-to van dit forum gebruiken: hoe de stappen motor te reinigen, daarnaast ga ik de bougies vervangen en gasklephuis schoonmaken. Ik ben benieuwd of het het probleem oplost!
Groet,
Olivier.